Re: Glowica we flopach

Autor: Dariusz Flaga (NOSPAM.dflaga_at_elka.pw.edu.pl)
Data: Fri 10 Mar 2000 - 13:04:45 MET

Tak, robilem takie rzeczy.

W domowych warunkach mozna to zrobic tak:
1. luzujesz nakretke (lub srube) mocujaca silnik krokowy pozycjonera,
   tak abys mogl go przekrecac, ale zeby nie bylo za luzno
2. wkladasz dyskietke "dobrze sformatowana" (najlepiej nowa i malo uzywana!)
3. odpalasz np. checkita (lub podobny) i dajesz random seek.
4. krecisz silnikiem pozycjonera, az przestana pojawiac sie bledy - najlepiej
   znalezc "srodkowe" polozenie pomiedzy skrajnymi przy ktorych zaczynaja byc
   bledy. I tu wazne jest, aby nie miec za duzego luzu, bo po dokreceniu troszke
   sie to przesunie.
5. Dokrecic silniczek - caly czas testujac odczyt.
6. Na koniec zrobic caly linear test (wszystkie sciezki po koleii)

Ale dotyczy to jedynie symetrycznego przesuniecia wzgledem sciezek (a nie np.
przesuniecia glowic wzgledem siebie lub kata - tego recznie dobrze nie ustawisz)

--
Pozdrawiam - Darek.