Odp: LBA czy LARGE

Autor: Łukasz. (lziezio_at_kki.net.pl)
Data: Wed 08 Mar 2000 - 23:58:18 MET

> Przy konfiguracji HDD (13 GB) w setupie co lepiej wybrać LBA czy LARGE ?
> Chcę na tym dysku zainstalowac Win95, Win98, WinNT 4.0, Win2k, Linux.
> Jak na razie, zawsze któryś z instalatorow (a raczej programy
> partycjonujace)
> czepiaja sie podzialowi na partycje, tzn ktorys zawsze komunikuje o
bledach.
> Czym podzielic dysk na partycje i go sformatowac by wszystkie systemy to
> przelknely?
Jesli bedzie linux to dysk 13 GB bedzie musial byc na LBA zawsze, inaczej
nie zaladuje sie LILO poprawnie,
z linuxem beda problemy , tzn jadro systemu musi byc w cylindrze 1024<<
inaczej sie linux nie zainstaluje ,
a partycje najlepiej robic w linuxowym fdisk'u , tam sa opcje rowniez do
tworzenia partycji win( FAT 32),
trzeba bedzie sie troche pobawic w wpisywaniu odpowiednich liczb ale czego
nie robi sie po to aby miec linuxa :))
Tak przykladowo to powinno to wygladac tak
jak ponizej
                          Wyświetl informacje o partycjach

   Bieżący dysk twardy: 1

   Partycja Stan Typ Etykieta MB System
Używanych
    C: 1 A PRI DOS DUŻY 5993 FAT32
48%
11%
1%
    D: 4 PRI DOS DUŻY 4887 FAT32
39%

   Całkowita pojemność dysku: 12410 MB (1 MB = 1048576 bajtów)