Re: nagrywarki - teoria

Autor: Jacek Popławski (jp_at_ulgo.koti.com.pl)
Data: Tue 07 Mar 2000 - 02:00:22 MET

Asmodeusz wrote:
>Nagrywarki IDE pod linuxem dzialaja jako emulacja SCSI.

wszystkie modele? czy mogę trafić na nagrywarkę, która w ogóle nie zadziała
pod Linuxem? jeśli tak - czym się charakteryzuje?

>Nie trzeba , tak jak to doradzaja
>niektorzy, wylaczac wszystkiego co sie da.

ale wydaje mi się, że updatowanie różnych baz (whatis, locate) z crona
trzeba :)

>Czasem sie zacina. W momencie zamykania sesji blokuje konsole i siec ale
>to tylko kilkanascie sekund. W razie klopotow mozna nagrywac x2. Nawet
>na slabszym sprzecie nie powinno byc problemow (duzo zalezy od dysku)

dwa pytania:
- x2 oznacza połowę 70min?
- na co zwracać uwagę przy kupnie dysku twardego w przyszłości?
  w cennikach zazwyczaj o szybkości nie ma ani słowa, jest tylko
  rozmiar i producent...