Re: skretka

Autor: Dariusz K. Ladziak (ladzk_at_ite.waw.pl)
Data: Sun 05 Mar 2000 - 20:11:37 MET

On Sun, 05 Mar 2000 12:09:56 GMT, "kaciu" <kaciu_at_friko.onet.pl> wrote:

>Mam pytanie : czemu w skretce jest wykorzystywane tylko 2 pary (nawet w
>100Mb) a dwie moga zostac wolne i kiedy sie wykorzystuje wszystkie pary

Bo dwie pary wystarczaja do transmisji - i tak byly robione przewody
kat.3. Nie probuj jednak wykorzystywac nadmiarowych par do dodatkowych
celow - w sieciach 100Mbps powinny byc raczej wszystkie cztery pary
podlaczone, dwie nieuzywane sluza do dodatkowego ograniczenia
przesluchow. po wykozystaniu do innego polaczenia na dluzszych
odcinkach moga powstawac przeklamania. A kabel jest tak smiesznie tain
ze nie ma czego oszczedzac.

--
Darek