Re: windows NT

Autor: Roger (roger_at_thunder.t4.ds.pwr.wroc.pl)
Data: Sat 04 Mar 2000 - 20:30:53 MET

"Wojciech Puchar" <wojtek_at_from.pl> wrote in message news as follows:
> niestety bylem ostatio zmuszony (na szczęście nie na swoim kompie) do
> instalacji windows NT 4.0+SP6.
> i wszystko chodzi , nawet znośnie ale jednej rzeczy nie kumam
> dlaczego po uruchomieniu i logowaniu się jest tak ok 1 minuty "rzezi" na
> dysku (K6/300, 64MB RAM,3GB HDD). jestem w stanie zrozumieć ze po prostu
> uruchamia się dużo rzeczy ale jaką opcją w windows ustawia się zeby bylo
> jakieś buforowanie operacji dyskowych??? bo to jak się zachowuje dysk
> wskazuje na to jakby go nie było

Zalezy IMHO od paru rzeczy :
- Ile i jakie aplikacje i serwisy odpalaja sie przy starcie - czy wszyskie
sa potrzebne?
- czy logowanie do sieci , czy lokalne
- czy pagefile jest odpowiedniej wielkosci i czy jest miejsce na niego
( najlepiej na osobnym dysku lub chociaz partycji i stalym rozmiarze)
- jak duza defragmentacja dysku - dobrze zrobic boottime defragmentation dla
plikow systemowych
- czy zainstalowane drivery bus-master (albo UDMA 66) w zaleznosci od dysku

Poza tym zobacz czy pod
[HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurrentControlSet\Control\Session Manager\Memory
Management]

masz
"LargeSystemCache"=dword:00000000
oraz czy systen wykryl odpowiednia ilosc cache'u L2
"SecondLevelDataCache"=dword:00000080 - w tym wypadku 128 KB

Roger