Odp: Dysk

Autor: DooMiniK (doominik_at_wroclaw.eta.pl)
Data: Sat 04 Mar 2000 - 15:14:35 MET

Użytkownik Kaja <kaja1_at_poczta.wp.pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych napisał:38C068A6.21961335_at_poczta.wp.pl...
> Witam,
> Niepokoi mnie n/w sprawa:
> W programie Drivespace (wla?ciwo?ci-dysk C) mam taką informację:
> wolne miejsce 397.06 MB
> zajete miejsce 630,53 MB
> co daje razem : 1027,59 MB
> Dysk nie jest skompresowany
> Pojemność dysku: 1,00 GB
>
> Komputer z tym dyskiem kupiłam 3 lata temu w Optimusie przy
> ul.Marynarskiej w Warszawie. Na gwarancji jest napisane, iż dysk
> ma
> 1,08 GB.
> Z wyliczenia wychodzi, ?e ma 1,027,59 MB ( w zaokrągleniu
> [...]

Mój np. mój stary Segate 850 ma ... 810 MB !!!
Bierze się to z tąd, że dana pojemność jest pojemnością
"fizyczną". Logicznie (formatowanie i takie inne pierdoły)
zmniejszają pojemność o kilka procent.
Oprócz tego może w naszym kochanym OPTIMUSie zauważyli,
że dysk miał uszkodzone klastry, więc sfromatowali go
nisko-pozimowo (wtedy te uszkodzone nie są brane pod uwagę
i pojemność się zmniejsza.
Pamiętam, że u kolegi z 3,2GB ucięli (nie Optimus ...) 120MB !!!

pozdrowiam,

--
DooMiniK