Re: jaki sposob na moire w skanach??

Autor: Jerzy Slominski (jason_at_cc.uni.torun.pl)
Data: Fri 03 Mar 2000 - 12:12:27 MET

Adam wrote:

> Mam skaner ScanMagic 600CP (250PLN:), przy skanach z niektorych gazet
> pojawia sie zjawisko moiry, czyli badziewny rozklad kolorow objawiajacy
> sie powtarzalnymi kropkami. Ogolnie kicha. Zna ktos moze jakis
> program albo filtr do Photoshopa, ktory by porzadnie usuwal ten efekt,
> bo software skanera nie bardzo sobie radzi.
>
> z gory dzieki,
> Adam

1. Zmien rozdzielczosc skanowania na "niwymierna", np 307ppi albo 371
czy cos w tym rodzaju. Kilka prob na malym obszarze pozwoli sie
zorientowac, czy to pomoze.

2. Dodatkowo mozna probowac obrocic skanowany obiekt o kilka stopni.

3. Jesli to nie pomaga, to zeskanowac z 2-3x wieksza rozdzielczoscia,
rozmyc (gausian blur lub inne, trzeba poeksperymentowac) i zmniejszyc do
pozadanych rozmiarow (stosujac mozliwie dobrej klasy resampling, ktory
daje gladkie przejscia).

Zawsze mozna probowac polaczyc te metody, np. skanowac lekko obrocony
obraz przy 631ppi i potem "wygladzic" i zmniejszyc (stosujac
_RESAMPLING_)

--
Jerzy Slominski