Re: Jak skasować expander z HDD?

Autor: Andrzej P. Wozniak (uszer_at_polbox.com)
Data: Wed 01 Mar 2000 - 11:42:32 MET

Użytkownik Marcin Lipski <mlipski_at_sol.put.poznan.pl> pisze w wiadomości
89h6ia$ci8$1_at_aquarius.webcorp.com.pl do grup dyskusyjnych: ...

> Użytkownik Witold Gawronski <wittorio_at_pik-net.pl> w wiadomości do grup
> dyskusyjnych napisał:38bd0f67.1206575_at_news.chip.pl...

> Wykonaj "low level format"

Bez przesady. Ten drobiazg jest denerwujący, ale możliwy do obejścia.
Podobnie jak Ontrack Disk Manager zakłada własną partycję o rozmiarze 1
ścieżka (tak, chyba ścieżka mu wystarcza, nie traci cylindra jak partycja
rozszerzona)) i tam się instaluje. Wystarczy odpalić diskedita, wziąć do
edycji dysk fizyczny (nie logiczny) i wyzerować kilkadziesiąt początkowych
sektorów. Aha, nie wolno ustawiać w BIOS-ie parametrów dysku na "Auto", musi
być "LBA" i wpisane właściwe parametry CHS. Niektóre BIOS-y po wykryciu disk
managera próbują zachować się zgodnie z jego ustawieniami i ukryć pierwszą
ścieżkę nawet przed dostępem fizycznym.

--
Andrzej P. Woźniak  usher_at_polbox.com (z->h w adresie z nagłówka)
*  Czy Twój Clipper już odnalazł swoją przystań?           // MUSK //