Re: K6 III - opinie

Autor: KxC (kac_13_at_poczta.onet.pl)
Data: Tue 15 Feb 2000 - 15:55:53 MET

>Niedawno ze wzgledow oszczednosciowych kupilam dla braciszka K6 III 400
>(sama trzymam sie Intela;). Bylam mile zaskoczona jego wydajnoscia.
>
>W testach uplasowal sie pomiedzy PII 350 a PII 450 (blizej tego
>pierwszego;). Nawet ta podobno duzo gorsza jednostka zmiennoprzecinkowa
>oraz transfer z/do pamieci wypadly bardzo dobrze.
>Przy tescie pamieci zostawil daleko w tyle PII 350 (nawet @467) i PII
>450, a warto dodac, ze RAM to tylko SIMMy - mysle, ze swoje robi
>trojpoziomowy cache (2 na procku i dodatkowy na plycie).
>
>Natomiast problemy ...
> [...]

Mam spore doświadczenie z AMD K6-III
i co mogę powiedzieć na pewno jest to bardzo wydajny procesor dla
aplikacji biurowych (zaskakująco).
Praca na nim przy tworzeniu baz danych czy kalkulacjach jest
naprawdę przyjemna. Pracuję z dużymi ilościami danych i PII 400MHz
w odczuciu subiektywnym jest od K6-III 400 znacznie wolniejszy,
Sprawa już tak kolorowo nie wygląda jeżeli chodzi o giercy.
Tu K6-III wypada na poziomie K6-2 (ciut mocniej).
Nie będę mówił o testach bo te są powszechnie znane
ale co mogę poradzić. Jeżeli masz ochotę dużo giercować to
zakup AMD K6-III nie ma większego sensu gdyż jego
możliwości/ceny dla gierc jest o wiele gorsze niż np.: AMD K6-2 400
czy Selerona 400
Ale jeżeli potrzebujesz wydajnego biura to jak najbardziej.
Pozostaje jeszcze kwestia płyty głównej.
Jeszcze około 9 miesięcy sporym ryzykiem był zakup K6-III
gdyż wówczas mało producentów przetestowało swoje płyty z tym procem.
Obecnie jest lepiej,jednak sprawdź na stronie AMD czy Twoja płyta jest
rekomendowana dla trójki, a póżniej sprawdź czy na stronie producenta
nie ma zmianki o upgrejdzie Biosu. Ponadto dodam że jeżeli ustawisz system
optymalnie to AMD zaskakuje stabilnością i szybkością działania i nawet w
giercach nieżle posuwa.
pzdr

--
Najnowsze oferty pracy: http://www.newsgate.pl/archiwum/pl-praca-oferowana/