Re: BIOS CRC&BootBlock (trudne ...)

Autor: Zmechu (zmechu_at_poczta.onet.pl)
Data: Wed 29 Sep 1999 - 08:47:15 MET DST

Welcome!
>(Award)?
>Poszukaj w opisie pakera LHA. Tak mie się wydaje, ale BIOS może być
>zbudowany na innej zasadzie.
Ha, tu jest właśnie pies pogrzebany! Moduły BIOS-u są pakowane LZH i każdy
ma swoją CRC, ale BIOS jako całość RÓWNIEŻ ma CRC, niemniej metoda jej
tworzenia jest nieznana. Nie jest to również suma kontrolna wszystkich
modułów, średnia, suma itp ....

>Boot
>Szukaj "BootBlock". Jest przy końcu pliku. Dla BIOSu 128kB jest to
>adres 1E000h.

Czy to miejsce jest const. dla różnych producentów (Soyo, Aopen itp.)? Co z
BIOS-em 2Mb?

>A co robi FollowUp?
Ze względu na dosyć nietypowe pytanie wysłałem go na trzy grupy (sorry,
ortodoksi). A follow-up powoduje, że dyskusja odbywa się w ramach jednej
grupy, co wyklucza powstawanie kilku różnych wątków dyskusji.
Pozdrawiam Leżajsk
Artur
__
zmechu_at_poczta.onet.pl