Re: Juz 100.000 osob w Polsce rozwiazuje puzzle Eternity, aby zarobic 1 milion funtow ?

Autor: PiotrCF (PCF_at_who.net)
Data: Sat 25 Sep 1999 - 14:27:02 MET DST

Jacek napisał(a) w wiadomości: <37EBE426.306_at_friko.onet.pl>...

Pytanie może nieistotne dla Matematyków: skąd wypożyczysz
na miesiąc Craya? Ile to będzie kosztowało?

>Nie ja szacowalem, ale autor programu z Finlandii.

Rzeczywiście, znalazłem taki tekścik na rec.puzzle:

  The solver runs a 12 piece polyomino ( Pentominoes) at 24,000 positions
  per second on a 210 mhz computer. The same computer will run a 107 piece
  puzzle (Heptominoes) at 2000 positions per second, suggesting that
  Eternity will run at about 1,000 positions per second.

  Solving the 12 piece takes a few seconds while solving the 107 piece takes
  about a week. So, each piece that's added to the puzzle increases its
  solution time roughly 10x or so. Based on this rough guesstimate, Eternity
  would take approximately 175 years to solve on a 210 mhz computer running
  non-stop.

Trochę niespójne to oszacowanie. Każdy nowy element dziesięciokrotnie
wydłuża czas obliczeń. Przy 107 elementach jest tydzień, a więc
przy 209 elementach powinno być 10^102 razy dłużej. Nie liczyłem
tego dokładnie, ale 10^102 tygodni to znacznie znacznie znacznie
znacznie więcej niż 175 lat.

PF