Problem z parzystoscia pamieci

Autor: Piotrek (piwar_at_polbox.com)
Data: Wed 22 Sep 1999 - 01:50:46 MET DST

Czy ktos moglby mi pomoc w okresleniu przyczyny wyswietlania komunikatu:

RAM PARITY ERROR - CHECKING FOR SEGMENT...
OFFENDING SEGMENT:
0000
PRESS F1 TO DISABLE NMI, F2 TO REBOOT.

Wyswietla sie zaraz po uruchomieniu komputera (po BIOSie plyty i kontrolera
SCSI). Po nacisnieciu F1 wszystko wydaje sie dzialac prawidlowo. Myslalem,
ze to wina pamieci, ale na pozyczonych rowniez otrzymuje taki komunikat.
Jezeli w BIOSie wylaczy sie Parity Check, komunikat sie nie pojawia
(oczywiste), ale Windowsy sie zawieszaja (daja sie tylko uruchamic w tyrbie
awaryjnym).
A tak w ogole, to czy ktos moglby mi powiedziec, co kryje sie za skrotem
NMI?

Plyta to: Abit PN5
Pamieci, ktore uzywalem to: 2 FPM 16 MB RAM (lub 2 EDO 16 MB RAM, lub
cztery razem)

Z gory dzieki.
Piotrek.