SCSI dla CD-RW

Autor: Tomasz Śliwakowski (tomasz-s_at_bbs.chip.pl)
Data: Fri 17 Sep 1999 - 22:14:30 MET DST

Witam!
Mam następujące pytania:
1 Jaki kontroler kupić dla CD-RW (będzie to na 90 % Yamaha 6416S). W
przyszłości mam zamiar dokupić dysk twardy na SCSI, więc będę potrzebował
wersję z własnym biosem .
2 Transfer synchroniczny/asynchroniczny - jaki i gdzie jest używany. Ile
będę potrzebował?
3 Jeśli kupię wide SCSI, podłączę przejściówkę, to wydajność (transfer)
spada do Fast SCSI?
4 Jednoczesna praca urządzenia WIDE/FAST na jednym kanele - jak to pogodzić?
5 Co z transferami w przypadku kombinacji urządzeń SCSI1/2/3/Wide/Fast...
Jeśli gdzieś pomyliłem się - sprostujcie.
Jeszcze jedno: to musi chodzić również pod Linuxem!

To tyle pytań, teraz przedstawię to , co wiem (lub wydaje mi się, że wiem):
Do CDRW wystarczy transfer FAST (ok 10 MB/s).
Bios - (jeśli będzie na NCR, to bio mam już na płycie głównej, więc na
kontrolerze będzie już zbędny).
Przejście z łącza Wide na normalne (tzn. z 68 styków na 50) jest możliwe za
pomocą łączówki, ale co z terminowaniem? Na podpiętym urządzeniu będzie
terminator 8 -bitowy, Wide ma 16 bitów - co z tym fantem.

Nieźle namotałem... ale uważam, że lepiej dwa razy zapytać, niż pomylić się
i dwa razy wybulić kase.
Sorki za lamerskie pytania.
Pozdrówka: Tomasz Śliwakowski: tomasz-s_at_bbs.chip.pl