Odp: Brak uziemienia - jakie konsekwencje?

Autor: Mariusz Dybiec (mardyb_at_priv2.onet.pl)
Data: Fri 17 Sep 1999 - 01:09:38 MET DST

Użytkownik The EaGle <theeagle_at_friko2.onet.pl> w wiadomości do grup
dyskusyjnych napisał:37e154f2_at_news.vogel.pl...

> Rozumiem. Nie znam na tyle budowy zasilacza aby to stwierdzić. Nie
mniej
> jednak wyadawało mi się iż zmienny prąd może także być indukowany
poprzez
> obudowe PC. Naturalnie nie wyjasnia to twgo że na obudowie jest tak
wysokie
> napiecie. Wobec tego nie pozostaje mi nic jak przyjac twoją wersje.
Nurtuje
> mnie tylko pytanie po co do obudowy podłączać kondensatory?

Filtr przeciwzakłóceniowy zawiera dławiki i kondensatory.Kondensatory
dołączone są do linii zerującej aby zewrzeć do "ziemi" zakłócenia
szpilkowe obecne w sieci. To że do tej lini dołączona jest obudowa jest
elementem ochrony przeciwporażeniowej. Metalowa obudowa urządzenia
zasilanego z sieci 220 powinna być zerowana.

> Domyślam sie że chodziło o mOhm.
M=Mega. Dla pojemności R=1/(2*PI*f*C) w naszym przypadku
R=1/(2*3.14*50*2.2E-9)
Przy oporności 1.5M prąd zostanie ograniczony do wartości rzędu 0.1mA
(100 mikroamperów) - nie zabije ale wyczuwalny.
Pozdrawiam

--
Mariusz Dybiec