Re: Różnica między K7 a K6

Autor: /\\/\\ (ab171954_at_zodiac.mimuw.edu.pl)
Data: Thu 16 Sep 1999 - 12:14:45 MET DST

On Thu, 16 Sep 1999, A. Bigor wrote:

> "/\\/\\" <ab171954_at_students.mimuw.edu.pl> wykrztusil:
>=20
>=20
> A gdzie, jesli nie w 3D, wykorzystuje sie koprocesor?

wszedzie tam gdzie potrzebujesz szybko policzyc na floatach :)
np. wszelkie kompresje obrazu i dzwieku (bardzo podobne wyniki na
celerze i k6)

>=20
>=20
> Ograniczenia architektury?
procka czy chipsetu ?

>=20
>=20
> W jakich testach? AMD.EXE? ;) Bo prawd=B1 jest, =BFe FPU AMD w niekt=F3ry=
ch
> operacjach jest szybszy. Niestety, tylko w niekt=F3rych...

e tam. Sprawdzalem NBenchem i podaje w miare wiarygodne wyniki.=20

>=20
>=20
> Koprocesor i wolny L2.
L2 nic tu nie da bo jest za maly.
Fakt ze k6 ma kopa w testach pamieci do ok 200KB - jest szybsza niz celer.
a przy 3d dane sa za duze, zeby L2 duzo pomoglo.
Wyniki w soft q2 dla celera z cache i bez sa prawie takie same.

>=20
>=20
> Eee, takie por=F3wnanie nie ma sensu. BX a TX to niebo i ziemia.
> Poza tym nie s=B1dz=EA, =BFeby intel zoptymalizowa=B3 sw=F3j chipset
> w ten spos=F3b, by dobrze wsp=F3=B3pracowa=B3 z AMD.

masz racje, ale tak sobie przytoczylem zeby testy nie poszly na marne :))

>=20
> Spr=F3buj zrobi=E6 timerefresh w ma=B3ej przestrzeni (transfer do pami=EA=
ci
> nie powinien odgrywa=E6 zbyt du=BFej roli), a zobaczysz,
> dla jakiego (ko)procesora optymalizowany jest engine Quake.
>=20

zrobie, jak bede w domu, ale timerefresh chyba jest troche spieprzony.

ZLOM