Re: Uziemienie raz jeszcze

Autor: Marcin Frankowski (ab_at_anti.spam.com)
Data: Wed 15 Sep 1999 - 11:26:02 MET DST

Cześć,

KaZ <kac_13_at_poczta.onet.pl> wrote in article
<19990915080957Z1379250-7066+1922_at_mercury.newsgate.pl>...
> NIE TAK SIĘ NIE NAZYWA CO MASZ NA MYŚLI
> Wyłacznik P-I czyli różnicowo-prądowy Czy nadmiarowy ?

Mam na myśli urządzenie zwane po angielsku Residual Current Device, którego
polskiej nazwy dobrze nie pamiętam. Metodą eliminacji będzie to
różnicowo-prądowy.

> Jeżeli jest,to dla prawidłowego działania wymaga on instalacji
> trójprzewodowej
> NIE PRAWDA!
> P-I są także dwubiegunowe.

P-I nie zareaguje na przepływ prądu przez ciało człowieka wskutek dotknięcia
jednocześnie fazy i obudowy podłączonej do kołka zerującego - nie będzie
nierównowagi prądu w przewodzie fazowym i zerowym.

> . Nie
> PRAWIDŁOWO jeżeli za PI to prawidłowo
>
> Przewód zerowy jest sam z
>
> Co tzn sam z siebie uziemiony?

Zasada zerowania: zerowanie polega na udostępnieniu jako jednego z przewodów
sieci elektroenergetycznej przewodu połączonego z punktem środkowym
transformatora trófazowego o uzwojeniach połączonych w układzie gwiazdy;
przewód ten na swej długości jest wielokrotnie uziemiony (nie jest to
dokładny cytat, ale oddaje sprawę).

> Co tzn klasyczne uziemienie?

Połączenie galwaniczne z ziemią zrealizowane przy pomocy przewodu i elementu
metalowego o odpowiednich wymiarach wkopanego w ziemię poniżej poziomu wód
gruntowych.

Dobrze, że poprawiasz, ale nie musisz od razu wrzeszczeć, czuję się, jakbym
stanął przed nauczycielem elektryki (a może jesteś nauczycielem?).

Pozdrawiam,

--
Marcin
(uwaga: adres w nagłówku jest antyspamowy, poprawny to marcinf_at_globe.net.nz)