Re: Uziemienie raz jeszcze

Autor: Tomasz J. Waszkiewicz (elite_at_positive.net.pl)
Data: Tue 14 Sep 1999 - 20:42:16 MET DST

Piotr Czapiewski napisał(a) w wiadomości:
<01befed6$71059400$082aa0d4_at_chappi>...
>Niedawno ktoś pytał o uziemienie kompa. Niestety w większości bloków nie ma
>gniazdek z uziemieniem. Słyszałem, że można to rozwiązać w następujący
>sposób:
>ze ściany wystają dwa kable - na jednym jest faza, na drugim nie. Ten drugi
>podłączamy i do dziurki w gniazdku i do bolca z uziemieniem. Niestety o
>prądzie pojęcie mam niewielkie. Czy ta metoda jest bezpieczna? Nie
>chciałbym żeby mi komputerek pierdyknął, jak tak zrobie.

Tak. Jest to jedyna mozliwa w takim przypadku metoda w przypadku starych
instalacji elektrycznych gdzie przewod masowy nie jest puszczany przez
osobne bezpieczniki roznicowe.
(trzeba uwazac aby nie puscic fazy na kolek badajac przewody neonowka)
W przypadku nowych instalacji (ostatnie 2-3 lata). Wymagane jest osobne
uziemienie.
Mozna tez w ostatecznosci skorzystac z kaloryfera ale nie jest to polecana
metoda.