Re: monitor likom - czy warto?

Autor: Tomasz Holdowanski (mordazy_at_USUN-TO.friko2.onet.pl)
Data: Tue 14 Sep 1999 - 14:18:45 MET DST

On Tue, 14 Sep 1999 04:03:31 +0200, "winDoZo"
<windozo@_nospam_kki.net.pl> wrote:

>Tomasz Holdowanski napisał(a) w wiadomoœci:
><37dcef98.3028658_at_news.rubikon.net.pl>...

>zrodel)
>
>Wyraznie pisalem o CTX ktory spelnia normy TCO a nie jakims tanim
>Sony. Poza tym geometria wyswietlanego obrazu nie zalezy od kineskopu,
>tylko od zastosowanej elektroniki sterujacej

Zgadza sie, tylko wez pod uwage, ze kineskop okreslonego typu moze
miec okreslone wymagania co do owej elektroniki, i nie zdziwilbym sie,
gdyby sie okazalo, ze wymagania trinitrona sa tak wysrubowane, ze nie
jest w stanie ich spelnic nawet sam producent tego kineskopu, choc
powinien znac go najlepiej. A skoro obca firma robi na trinitronie
lepsze monitory niz sam Sony, to znaczy ze jest lepsza firma i juz.

>Gdybym widzial tylko jeden egzemplarz nic bym nie wiedzial o roznicy
>jakosci to chyba oczywiste?

OK, a ile z tych obejrzanych egzemplazy wprawilo Cie w zachwyt? Jeden?
dwa?

>Pewnie te twoje monitory byly z serii SX a one moga miec taka norme
>przy swojej cenie.

Ile one kosztuja? 1000? Na NEC`u za ponad banke mniej obraz nie
odstaje nawet na milimetr.

>To sprawa maski, ktora w Trinitonach jest bardzo delikatna. I nie
>dotyczy geometrii.

Czyzby odksztalcenie maski nie mialo wplywu na jakosc obrazu?

>A widziales Sony 9"? Poza tym jakie fakty? Smieszni sa po prostu dla
>mnie twoi liderzy :-) szczegolnie Panasonic. Naprawde uwazasz ze
>niema od nich lepszych?A np. Mitsubishi.

Powiedzialem "potem dlugo nic i Panasonic" i nie twierdze, ze jest
idealny. O Mitsubishi sie nie wypowiadam, bo nie widzialem.
A co do Hitachi, to wlasnie siedze przed moja 6-letnia czternastka
14MVXplus i wierz mi, mimo swoich latek i nie najlepszych jak na
obecne czasy parametrow, ten monitor jakoscia obrazu bije _dzisiejsze_
Sony na glowe.

>Ja ogladalem KFC 17" na CromaClear i mialem spore zastrzezenia.
>To sprawa bardziej elektroniki niz kineskopu. Jak powszechnie wiadomo
>nawet najlepszy kineskop mozna skopac slaba elektronika.

A widziales NECa na cromaclear? Tania pietnastka za mniej niz 900 ma o
niebo lepszy obraz niz Sony za 1100...

A KFC to dla mnie restauracja, a nie producent monitorow, i niech tak
zostanie, bo faktycznie te monitory to kiszka.

>W druga strone: duzo nizsza cena slabszych modeli usprawiedliwia ich
>marna jakosc. Pisales o "Philipsach na kineskopie Philipsa":) a tu
>roznica parametrow pomiedzy takim 107 a 107S jest olbrzymia. I co moze
>usprawiedliwic tak slaba jakosc monitora tak renomowanej firmy?
>Ano zapotrzebowanie na rynku na tanie monitory. Tym samym tropem
>poszlo Sony.

OK, OK, tylko niech ktos mi wytlumaczy, dlaczego CTX VL510, ktorego
ostatnio kupilem, takze tani (cirka 680zl) monitor "slabszej klasy" o
przecietnych parametrach odswierzania, trzyma geometrie tak samo
rewelacyjnie jak jego drozszy i lepszy brat VL500 (oslawiony 1569SE)?
Czyzby tylko wielkie firmy mialy prawo robic wielkie badziewie za
wielkie ceny? A Moze Sony sie skonczylo? Tani chlam dla bydla?

>Nie do Azji tylko do Ameryki Pn.

?

Mordazy von BinHex.

Odpowiadajac USUN-TO. z mojego adresu. Albo...

             mailto:mordazy_at_friko2.onet.pl.
        ZAWSZE JEST JESZCZE NADZIEJA
        NA OGOLNOSWIATOWY KATAKLIZM.

--