Potrzebna pomoc przy upgradzie procka P100 w starym pececie...

Autor: Pszemol (Pszemol_at_Polbox.com)
Data: Sun 12 Sep 1999 - 00:59:36 MET DST

Witam... mam dziś prośbę do znawcy płyt i procesorów Pentium!

Mam w swoim pececie dosyć starą już płytę Shuttle HOT-541.
Pracuje ona aktualnie z oryginalnie intelowskim Pentium 100.
Niestety zaczyna mi już brakować mocy CPU w niektórych grach,
wykrywając brak technologii MMX przełączają się one w tryby
niższej rozdzielczości... MGI Photo Suite też działa jak krew
z nosa mimo 80MB EDORAM'u... To mi się stanowczo nie podoba :-)
Nie jestem jeszcze gotowy na większy upgrade peceta, taki
z wymianą płyty, procka, pamięci, obudowy i innych bebechów
zwłaszcza, że gry nie są głównym jego zastosowaniem:
poza nimi moc mojego peceta jest zupełnie wystarczająca.
Szukam zatem rozwiązania które wykorzysta isniejącą płytę
główną z istniejącym osprzętem przy wymianie tylko procka.

Oto kilka dodatkowych szczegółów... Płyta ma chipset Intel Triton
FX, zegary do procków 50,60,66 i dzielniki 1:1.5, 1:2, 1:2.5, 1:3
Na płycie jest tylko zasilanie 3.3V do procków P54C... Mam
jednak gniazdo do opcjonalnego regulatora napięcia (VRM) do
procków P55C (3.3V i 2.5V) ale niestety NIE mam tego zasilacza!
Czy można gdzieś jeszcze taki zasilacz dokupić? Wiecie gdzie?
Przy okazji: Czy ktoś zna rozkład wyprowadzień w tym gnieździe?
Spróbowałbym sam sobie zrobić taki regulator bo wygląda na
to, że właśnie jego brak stanowi tu największą przeszkodę
przy upgradzie na niskonapięciowe pentiumy MMX...

Powiedzcie mi teraz proszę, czy w ogóle jest szansa na działanie
mojej płyty z prockiem Pentium 166 MMX (lub przynajmniej 133MMX)
A może inny producent "pentiuma" z MMX produkuje procka na
wyższe napięcie zasilania 3.3V? Proszę bardzo o pomoc, chętnie
nawiążę korespondencyjny lub telefoniczny kontakt z osobą znającą
się na rzeczy i chcącą mi pomóc w tej pilnej sprawie...

Z góry bardzo dziękuję za wszelką nadesłaną pomoc i pozdrawiam,
Pszemol