Re: yamaha 724 i dos

Autor: czolgu_at_priv6.onet.pl
Data: Wed 08 Sep 1999 - 10:26:04 MET DST

On Tue, 7 Sep 1999 18:03:23 +0200, Pawel Malachowski
<pawmal_at_lagoon.FreeBSD.lublin.pl> wrote:

> [...]
> problem - bo kupujac ja wiedzialem zee pod DOS nie chodzi - tylko
> niepeewnosc wynikajaca z ksztaltu oprogramowania. Niby karta chodzi
> tylko pod Winda, ale mam na CD ze sterownikami katalog REALDOS, a w
> nim jakis 'setup' konfigurujacy toto wylaczne w _czystym_ DOS-ie.
> To mogloby sugerowac, ze moze cos to tam sobie emuluje i bedzie chodzic.
> Ale gdzie tam - pod DOS udalo sie to odpalic, ustawic parametry, i kicha
> bo jakiego DMA bym nie ustawil (0,1,3), to nie wykrywa. Dopiero po
> ustawieniu DMA jako Disabled mozna setup opuscic i zainicjowac karte,
U mnie funkcje tego setup'a spelnia programik setupds - i nie mam w
nim mozliwo?ci ustawienia kanalu 8-bit. Opcja ta jest ciagle
zaznaczona jako niedostepna:(

no dobrze - a jaka masz płyte?(tzn na jakim chipsecie). W readme do
karty czytalem, ze na intel TX dziala pod dosem bez sblink - poprzez
jakas emulacje, czy cos takiego
> Pod Windoza karta siedzi na DMA nr 1 i troche pod DOS-owymi grami chodzi,
> ale wlasnie przy Duke Nukem 3D tez sie sypie. Wyglada to tak, ze
> zapuszczam setup Duke'a, jako muzyke ustawiam General Midi (brzmi
> swietnie w porownaniu do piszczalek SB16), a efekty dzwiekowe musze
> zablokowac. Inaczeej gra nie pojdzie tylko 'wykona nieprawidlowa
> operacje' ;>, przypuszczam ze siega po gorne DMA (7?) i cos tam
> sobie probuje wpisac :). Po prostu konfigurujac do efektow chocby
> zwyklego SB, i tak podaje mu sie 2 kanaly DMA: 8-bit i 16-bit. A karta
> siedzi na DMA 1 a 'wyzej' jej nie ma...

i to jest chyba rzeczywiscie przyczyna zwisu..ale musi cos byc na
sieci - jakis programik, patch, cos co rozwiazuje problem drugiego
kanału DMA pod winda...
> To tyle jeesli chodzi o moje obserwacje (w zasadzie nie grywam wiec sie
> tam za bardzo tym nie pasjonowalem:))).

to tak jak ja - ale duke jest gra ktora dobrze chodzi na kompie
siostry(jedynie p100) - a glupio się gra, jak sie nie slyszy ,ze
siostrzyczka własnie nawala do mnie z RPG:)
> Aha - zapuscilem sobie wczoraj jakie demko Quake2, muzyka jest tu chyba
> przez DirectX (mam v6.1) tyle ze wogle milczy jak zakleta... Tez dziwne.

to nie jest normalne...masz najnowsze sterowniki?
> Byc moze ktos cos wymyslil np. 'wynalazl' jakies sterowniki czy
> emulatory? - osobiscie chetnie bym skorzystal.

>ps - Twoja karta wspiera moze Aureal3D? (jak Genius SM 128XG)
> Moja ma jakis bzdet 'Sensaura' - nic mi to nie mowi.

moja tez ma ten bzdet...i opcje 3d wide po wlaczeniu ktorej zamiast
wide słysze kiepskie podbicie basow - a moze już ogluchlem?:)
mam za to wyjscie spdif - wiem ,ze to cyfrowe ale jak z tego
skorzystac to juz nie wiem, wymagany jest chyba specjalny
wzmacniacz.Moze ktos mnie oswieci?

pozdrawiam

>PM

 czolgu_at_friko6.onet.pl