Odp: Co wybrać i kupić

Autor: The EaGle (theeagle_at_priv2.onet.pl)
Data: Sun 05 Sep 1999 - 11:05:05 MET DST

Użytkownik AmAdeuz <amadeuz_at_friko4.onet.pl> w wiadomości do grup
dyskusyjnych napisał:7qr0df$8sj$1_at_sunsite.icm.edu.pl...
> Mam taki problem w kompach to jestem troche zielony a mam zamiar zmienić
pł.
> główną z ATX LX6 MS-6117 (66Mhz) na jakąś z szyną 100Mhz.
I bardzo dobrze bo LX to juz dawno historia.
>Chciałem
> przetaktować swojego P|| 300 i dało sie go max. na 338Mhz kolega mi
> powiedział że dalej już nie pójdzie bo wina leży po stronie pł. gł.

No i miał racje. FSB ustawione na 75Mhz jest bardzo
zachowawczym ustawieniem PII300Mhz. Na dobrej płycie i tu polecam ASUSA P2B
lub nowszy ASUS P3B-F (droższy) możesz spoko zrobić overlocking do 83Mhz FSB
=374Mhz. Czy ci pójdzie na FSB100Mhz to nie wiem ale to zależy od egzemlaża
twojego PII. Raczej bym na to nie liczył. Po za tym masz pewnie stary RAM
tzn do FSB 66Mhz i tu dalej jak na 83Mhz nie masz co liczyć. Kolejna sprawa
to czy twój HDD wytrzyma overlocking, najlepiej znosza to IBMy najgożej
Seagate, no i twoja karta grafiki. Szczególnie jak jest to PCI.

> mam takie pytania jaką byście mi doradzali kupić płyte pod P|| bo
słyszałem
> że montowanie tego proc. na płycie LX było troche chorym pomysłem bo LX
> lepiej obsługuje Celeron
Wcale nie. Masz stary PII 300 i jest on na FSB 66Mhz a LX też do tego
służył, Celeron jest przeznaczony na FSB 66Mhz i też nadaje sie do LXa.
Jednak wszyscy podkrecają swoje CPU i wtedy chipset BX okazuje się lepszym
rozwiazaniem, bo umożliwia nie tylko prace przy FSB 100Mhz ale także
103,112,124,133 . Bardziej jednak nadaje się do PII powyżej 350Mhz i PIII
bo one są na magistrali 100Mhz. Jak masz zamiar zostać jeszcze z twoim PII
300 to zmiana płyty jest bez sensem. Jak masz zamiar kupić coś lepszego to
ASUS P3B-F jest dobry do tego,ale to nie koniec wydatków czeka cię jeszcze
CPU i RAM a może i grafika, czy aby na pewno chcesz tego?

>,przyznam że chciałbym też zmienić za jakiś czas
> procesor i też waham sie czy wybrać AMD czy Celerona (co do Celerona to
> słyszałem że on znowu obsługuje pł. tylko 66Mhz także 100 wydaje sie
> zbytecznym wydatkiem??)
No właśnie Celeron na razie jest na 66Mhz i dopiero nowy ma być na 100Mhz
ale teraz najszybszy Celeron 500Mhz jest nadal na 66Mhz. W takim układzie
kupno Celerona i nowej płyty może być nie zbyt udaną inwestycją. Jednak
twoja płyta może nie obsługiwać mnożnika do C500Mhz =7.5 co zmusza cie znowu
do zmiany płyty.

> Krótko mówiąc troche zgłupiałem bo chciałbym skonfigurować ten sprzęt żeby
> możliwie dobrze ze sobą wszystko grało.Dlatego prosił bym Was o możliwe
> uwagi za i przeciw danego produktu czy konfiguracjii.

Daj narazie spokuj z kupowaniem nowych komponentów to bez sens. Za kilka
miesiecy(2-3) wyjdzie Celeron na FSB100Mhz i kup ten CPU wraz z nową płytą i
pamiecią bo na razie wydasz kase a i tak bedziesz z tyłu.
Jeszcze coś ,AMD odradzam, to patelnia do jajek a nie procesor te nowe
K-6III to 0 podkrecania. Nie warto.

--
Pozdrawiam.