Re: Zapisywanie plikow HTML z grafika - jak ?

Autor: Lodek (lodek_at_polbox.com)
Data: Sat 04 Sep 1999 - 22:04:59 MET DST

> Mam takie pytanie - czy IE 4.0 da sie jakos skonfigurowac, zeby po
> wyswietleniu calej strony WWW dalo sie ja zapisac razem z rysunkami ?
Kiedy
> wybieram "Plik-Zapisz jako-Plik HTML (*.htm, *.html)", to zapisuje sie
cala
> strona, ale w miejscach obrazkow sa kwadraciki z czerwonym krzyzykiem.
> Obrazki oczywiscie mozna zapisac oddzielnie, ale czy da sie je potem
> wmontowac (w miare latwo, nie znam sie na HTML'u :-( ) w zapisana strone
?

AFAIK MSIE 4 nie ma takiej możliwości. MSIE 5 już zapisuje jako Web Page -
complete - czyli razem z rysunkami.

W MSIE 4 jeśli chcesz potem widzieć rysunki to jak sam zauważyłeś musisz je
sam zapisać. Najczęściej strona HTMLowa znajduje się na serwerze w miejscu
X, a obrazki do niej w miejscu X/images, albo X/images/cośtam_jeszcze.
Wtedy musisz zasejwować stronę na dysku w miejscu Y, utworzyć w miejscu Y
katalog images (lub w drugim przypadku images\cośtam_jeszcze) i tam
sejwować obrazki.

MSIE 5 automatycznie tworzy takie katalogi po swojemu, czasem trochę
dziwnie. Poza tym jak są anchory (czyli zdefiniowane miejsca w dokumencie
HTML typu #zakładka) to głupek jeden dodaje przed odwołaniem do anchora
ścieżkę WWW do dokumentu i trzeba potem ręcznie robić search & replace
śceżka na pusty ciąg. Do dupy.

Piotr Hosowicz vel Lodek
Zajrzyj na moją stronę z freewarem
http://free.net.pl/~mcsoft