Re: Uklad wiatrakow na procku, jak najlepiej?

Autor: A. Bigor (zbyfek_at_pertus.com.pl)
Data: Sat 04 Sep 1999 - 12:40:31 MET DST

Radoslaw Sokol wybąkał <37d2712f.1426150_at_news.bimber.com.pl>...

>Trochę bez sensu, bo ciepłe powietrze będzie się kotłować w środku
>i nic się nie poprawi.

Przy dwóch odpowiednio ułożonych wentylatorkach rozwiązanie
wygląda ciekawie.

>To znacznie lepiej, cyrkulacja powinna być odpowiednia.

Czyżby? Spójrz teraz (oczami wyobraźni) na przestrzeń
ponad wiatrakami. Widzisz, co tam się dzieje?

>Też trochę bez sensu -- powietrze będzie wlatywać bokami ledwo
>co mając kontakt z ożebrowaniem, po czym od razu będzie wywalane.

Rite.

>Moja opinia: albo opcja 2 (po odpowiednim dopracowaniu), albo
>po prostu dwa albo trzy wiatraki na górze radiatora dmuchające
>w dół.

Moim zdaniem najlepsza jest opcja nr 1 z dwoma krzywo
(! -- wiatraki NIE MOGĄ stykać się nad jądrem) ułożonymi
wentylatorkami. Trzy to już zbyt dużo; chyba że radiator
to pole ze słupkami, a nie ścianami.

A. Bigor
(http://web.pertus.com.pl/~zbyfek -- szwarc, mydło i powidło o podkręcaniu)