Re: Problem z Compaq'em

Autor: Rafal (no-spam-rafal_at_unforgettable.com)
Data: Thu 02 Sep 1999 - 14:46:36 MET DST

SAS <sas_at_zeus.polsl.gliwice.pl> wrote in message
> Przymierzam się do zakupienia Compaq'a PL 1600. Mam kontakt z kilkoma
> specami zwanymi bodajże COMPAQ SOLUTION PARTNER albo cosik w tym rodzaju i
> oni nie mogą ustalić jednej wersji.
> Sprawa tyczy się kontrolera SCSI na płycie. Jeden twierdzi, że zabudowany
> tam SCSI UW2 nie jest w stanie pociągnąć dysków LVD (10k). W dodatku nie
> można na nim osobno podłączyć napędu streamer'a i dysków (przecież jest to
> kontroler dwukanałowy). Pozostali twierdzą, że kontroler pociągnie 5
dysków
> SCSI UW3 LVD i na drugim kanale spokojnie podłączy się napęd DLT. O co w
> [...]

Kontroler to Symbios Logic UW. Ma dwa gniazda wewnętrzne 68 pin i jedno
zewnętrzne 68 pin. możesz używać tylko dwóch z nich na raz. A swoją drogą to
kupowanie takiej maszyny bez RAID card to chyba nie jest zbyt dobry pomysł.
Kontrolerów RAID Compaq ma kilka, nawet najsłabszy model jest całkiem niezły
i obsłuży Ci wszystkie HDD jakie Ci wejdą do hot plug cage, a wtedy
kontroler SCSI będzie tylko do tape drive i może czegoś jeszcze (tyle, że
nie wiem za bardzo czego). Z tego zapewne powodu kontroler nie ma powodu być
LVD gdyż i tak HDD chodzą zazwyczaj na RAID card.

> Ponad to jaka jest różnica między UW2 i UW3 i czy warto za to drugie
> zapłacić??

Technology Name, Maximum Cable Length (meters), Maximum Speed (MBps),
Maximum Number of Devices
SCSI-1 6 5 8
SCSI-2 6 5-10 8 or 16
Fast SCSI-2 3 10-20 8