Re: PRAWO

Autor: Jacek Sitowski (terpio_at_priv1.onet.pl)
Data: Sat 28 Aug 1999 - 23:26:19 MET DST

W dniu Thu, 26 Aug 1999 15:23:28 GMT, ladzk_at_ite.waw.pl (Dariusz K.
Ladziak) napisał(a):

>Kupiles plyte. Czyli kupiles sprzet OEM nie przeznaczony ddo sprzedazy
>detalicznej dla "konsumenta" w rozumieniu naszego prawa.

Cóż to za wymysł? Ja wielokrotnie widziałem w sklepach i cennikach
coś, co nosi nazwę "płyta główna". Ba, sam kilkakrotnie kupiłem takie
coś. Jest to sprzedawane w sprzedaży detalicznej dla konsumentów.

> kupujac
>sprzet w kawalkach i na prawach OEM sam rezygnujesz z uprawnien
>konsumenckich - masz jedynie normalne prawa wynikajace z Kodeksu
>Cywilnego. A tam nic o polskiej instrukcji nie ma...

W kodeksie nie ma, ale rozporządzenie wykonawcze do niego wydane na
podstawie art. 384 k.c., tj. rozporządzenie RM z 30 maja 1995 r.,
nakłada na sprzedawcę obowiązek oferowania towarów zawierających
"informację w języku polskim umożliwiającą konsumentowi prawidłowe i
pełne korzystanie z towaru". Płyta główna nie jest żadnym sprzętem w
kawałkach, a "towarem przeznaczonym do sprzedaży na sztuki", bo na
sztuki się je w sklepach kupuje. Obowiązek dołączenia instrukcji w
języku polskim dotyczy wg par. 7 ust. 1 wspomnianego rozporządzenia
dotyczy m.in. właśnie takich towarów.

>jak ktos sie nie zna i instrukcji przeczytac nie potrafi to nie kupuje
>sprzetu w kawalkach

I kto to mówi? ;-)

>Ty zas chcesz odgrywac fachowca - a wiec wykaz sie konsekwencja,
>przysiadz, przeczytaj, posluz sie slownikiem - w koncu zrozumiesz.
>Warto!

W połączeniu z bzdurami, które wyżej popisałeś, ten mentorski ton
wygląda naprawdę zabawnie.

--
Pozdrawiam
Jacek Sitowski