Re: Athlon - czyli o głupocie Intela(długie).

Autor: Kris (kris_at_hardware.com.pl)
Data: Mon 23 Aug 1999 - 14:44:35 MET DST

Cześć,

> Pentium PRO - podrasowany Pentium (kosmetyka)

:-)

> 1)wiadomo - zlecą ceny

Już zleciały ... Intel'a. Aktualnie są niemal identyczne jak odpowiednik
zegarowy K7 (P III 500 zleciał o 40%:-)

> 2) wreszcie nie będzie maksymalizacji zysków kosztem prac rozwojowych(jak
> ostatnio czynił intel) i tecznika rozwoju proców przyśpieszy ze 2 razy.

Chciałbym aby tak było. Mam jednak spore obawy, że Intel wykończy AMD
najskuteczniejszą bronią z możliwych : cenowo. AMD jest w niezłych
tarapatach i w takim boju może łatwo polec.

> P3 600 - pracuje na grancy możliwości termicznych - właściwie jest to

To w sam raz raczej nie powinno dziwić przy stosowanej technologii. Muszą
przejść na 0.18 um.

> nie jest tu wyjątkiem ale być może zmusi to intela do odblokowania
mnożników

Miło by było ...

> w procach (uważam to za najbardziej chamską decyzję intela(oprucz tego
> pieprzego seriala)).

Eeee. Wystarczy wyłączyć w Bios'ie.

> Tragicznym błędem AMD wydaje się konieczność zakupu nowych płyt głównych -

Dziwisz się? Kopiując technologię nie zrobi się skoku jakościowego.

> 1)Zmuszanie ludzi do zakupu nowej płyty głównej gdy już takową posiadają
> zniechęca ich do zakupu nowego proca

Przy aktualnej zmianie chipset'ów wielu i tak zmienia procek wraz z płytą.

> 2)Wielu producentów przyciśniętych przez intela(ASUS,ABIT) nie będzie
> produkowało takich płyt.

Nie powielaj śmiesznych plotek rozsiewanych przez Pubst'a. Asus już ma
gotową płytę której produkcja rusza na dniach. Abit wyśmiał te plotki i
stwierdził, że czeka jedynie na sensowny poziom dostaw chipsetu.

> 3) Niewiadomo czy warto inwestować w płytę do proców firmy o niepewnej
> przyszłości.

Przyszłość zależy też od ... nas :-)

> 4) Konieczność inwestycji AMD w linie produkcyjne dla chipsetów - a jako
że
> są pod kreską obniży to ich zdolności do produkowania proców.

Chipset'y AMD traktowane są jedynie przejściowo i zapewniają minimum obsługi
K7. AMD nie kryje, że nie jest zainteresowana ich dalszą produkcją po
pojawieniu się propozycji zewnętrznych (inni już kończą pracę).

> Czy dla 4;5% wzrostu było warto było tyle zachodu?

Jaki wzrost? Nie do końca zrozumiałem.

> Moim zdaniem to właśnie ten czynnik może zaważyć o klęsce AMD.

A moim jedynie kondycja finansowa i moce produkcyjne.

> Ostatnią deską ratunku której chwyta się intel jest podniesienie
magistrali
> do 133mhz

Hmm. Chipset'y do K7 będą miały te same parametry.

> Pozostaje nam więc czekać na rozstrzygnięcie tej bitwy. Komu kibicuję? AMD
rzecz jasna..

Ja kibicuję ... sobie :-) Na sukcesie rynkowym AMD skorzysta najbardziej ...
zwykły klient więc życzę K7 pełnego sukcesu (30-50% rynku).

> Jeśli wygra AMD to i tak nie będzie w stanie pokonać intela a na
konkurencji wygrają klienci.

O właśnie.

> Pozdrowienia,Jop

Pozdrawiam.
Kris.

--
"A benchmark is like sex. Everybody wants it, everybody is sure of how to do
it, but nobody can agree on how to compare performance."