Dupiaste wentylatorki chłodzące procesor

Autor: GM+ (GMplus_at_vc.pl)
Data: Fri 20 Aug 1999 - 08:59:30 MET DST

Mam płytę ATX Asus P2B i procesor Celeron 400 Mhz PPGA
na przejściówce do slot 1.
Pierwszy wentylatorek który chłodził w/w procesor działał
przez dwa tygodnie. Nie był to z boxowanego kompletu
lecz zwykły jaki można dostać w sklepie za jakieś 20 zł
Zasilanie czerpał nie z płyty tylko bezpośrednio z zasilacza
Po pierwszym tygodniu użytkowania zaczął wydawać
po uruchomieniu komputera dźwięki mrożące krew w żyłach
Wydawało mi się że mam piłę tarczową w kompie.
Póżniej przestał się kręcić i zrobił się gorący - najprawdopobniej
poprostu się spalił
Kupiłem następny wentylatorek też za jakieś 20 zł lecz zasilanie
czerpał z płyty i mógłbym być ostrzeżony o ewentualnych
zmniejszonych obrotach za pomocą aplikacji diagnostycznej pod Windozą.
Jakież miałem rozczarowanie gdy pewnego dnia usłyszałem znajomy
dźwięk piły tarczowej"
Na dodatek po uruchomieniu kompa dosyć często pojawia się
błąd - Hardware Monitor found on error, enter POWER
           MANAGEMENT SETUP fo details

Przecież co nieco znam się na ustawieniach Bios-a
i wszystko wydaje się być w porządku.

Zaobserwowałem że te kręcoce się buble mają problemy
gdy pracują w położeniu pionowym ale który wentylatorek
nie pracuje w pozycji pionowej chyba że jest to
obudowa deskop z płytą z gniazdem Socket

Zastanawiałem się też nad kurzem który mógłby
zanieczyścic w/w przez co mogłyby pojawić w/w objawy
ale tego jest mniej niż u innych i chciałbym żeby moje
zapylone płuca wyglądały podobnie.

Już nie kupię więcej w/w tanich jak barszcz
Gdzieś wyczytałem że są coolery na silikonowych łożyskach
Są one droższe ale znacznie trwalsze i cichsze
Jeżeli ktoś wie gdzie w/w mogę dostać bo jak narazie żaden
sklep w którym byłem nie sprowadza tego rodzaju

A może jest coś z moim sprzętem - płyta, zasilacz ?

Proszę o poradę

GM+

--
Dostep do Internetu - 40 PLN / miesiac - http://rubikon.pl