Odp: Dolby Digital (AC-3 5.1) na SbLive! VE przez 4 glosniczki.

Autor: Marek Silicki (mar_sil_at_osowa.gda.osk.pl)
Data: Sat 24 Jul 1999 - 18:02:34 MET DST

Użytkownik Enio <tkobosz_at_mp.pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
napisał:7n9ppl$cqo$1_at_sunsite.icm.edu.pl...
> Pewien problem dreczy mnie juz od dosc dawna:
>
> Czy istnieje jakis software'owy lub sprzetowy dekoder DVD,
> ktory umozliwialby sensowny (czyli dobrze i wiernie brzmiacy)
> downmix sciezki dzwiekowej filmu z Dolby Digital 5.1
> na 4 glosniczki podlaczone do SbLive! VALUE ???

Niestety nie ma tej chwili takiego programu !!

> Na razie wiem tylko, ze z Live! da sie wycisnac PRADZIWY dzwiek 5.1
> ale nie interesuje mnie to z 2 powodow:
>
> 1. nie chce kupowac pelnego Live! ale tylko Value
Na Live na użyskasz dzwięku 5.1, jedynie możesz wyprowadzic sygnał
Dolby AC-3 na wyjscie SPDIF out, zarówno na Full jak i Value !

> 2. i tak nie mialbym do czego podlaczyc cyfrowego sygnalu Dolby AC-3
> uzyskanego z wyjscia SPDIF na dodatkowym sledziu pelnego Live!.
Na wersji Value też uzyskasz Dolby, trzeba tylko dorobic sledzia, albo i nie

> Pytanie dodatkowe:
> na czym dokaldnie polega tryb "Movie Mode", ktory Creative
> zaleca do ogladania filmow na 4 glosniczki
> - podobno daje on spore wrazenie przestrzennosci,
> ale czy ma to cokolwiek wspolnego z informacjami o przestrzenniosci
> na filmie,
> czy jest to tylko jakas sztuczna emulacja ?

Emulacja i to badziewna

> Drugie pytanie dodatkowe:
> a jak jest jesli film zawiera dziwiek tylko w Dolby ProLogic?
> Czy wtedy Live! potrafi to 100% wiernie rozkodowac
> i przekierowac na 4 glosniczki?

Nie nie potrafi, poza tym filmy DVD tylko z prologic???????
Chyba takich nie ma?

Pozdrawiam

M.S.