Re: RIVA TNT2

Autor: vertex (vertex_at_box43.gnet.pl)
Data: Fri 23 Jul 1999 - 14:15:33 MET DST

Adam Michalski wrote:

> Witam!
>
> Czy warto kupowac karte Riva TNT2? Chodzi mi glownie o wysoka wydajnosc w
> DirectX, oraz (rowniezz bardzo wazne) zgodnosc z dos-owskim Univbe -
> slyszalem ze na poprzednich wersjach byly z tym problemy. Jak ta karta
> wypada w 2D i w porowaniu z Riva TNT?
>
> Z gory dzieki za pomoc.
>
> Pozdrawiam
>
> Adam Michalski, 17 lat
> aimsoft_at_polbox.com
> aimsoft_at_box43.gnet.pl
> aimsoft_at_free.com.pl

Odpowiedź jak zwykle nie jest jednoznaczna - mialem okazję testować TNT2 32
MB (Gigabyte GA-660) i V3 2000 na c366a_at_458 , 128 Ram ,BH6 , niestety z braku
czasu sprawdziłem je tylko w Unreal (TNT na D3D , V3 na Glide) , Need for
speed 3 i Incoming.
Generalnie Riva daje ładniejsze , bardziej nasycone kolory , ale IMO bardziej
podoba mi się rendering V3.
Jeśli chodzi o szybkość - W Incoming Riva jest szybsza (pokazują to testy ,
ale w trakcie gry jest to nieodczuwalne -różnicy pomiędzy 90 a 100 klatek
człowiek nie zobaczy) , ale w Unreal i Need for Speed 3 znacznie lepiej jest
z v3 - różnica jest odczuwalna. Testy pokazują że przejście na 32 bity na TNT
jest rzędu 10-15% , ale dla mnie w trakcie gry jest to zauważalne
spowolnienie. Mialem tez wrażenie ,że system z TNT2 jest znacznie bardziej
pamięciożerny - zarówno Unreal jak i NFS ładowały się znacząco dłużej niż
przy V3 , dysk chrupał częsciej przy Rivie.
    Z drugiej strony wiadomo że Quake 3 chodzi znacznie lepiej na TNT2 , więc
i gry oparte na jego engine będą chodziły lepiej. Dla gierek na engine
Unreala lepiej mieć TNT2. Większość gier na D3D też będzie lepiej chodzić na
TNT .
Musisz wybrać sam - ja wybrałem v3 (cena też robi swoje)
                                        Jancio