Re: jaki cd-rom najlepszy ???

Autor: Jacek Sitowski (terpio_at_friko1.onet.pl)
Data: Thu 22 Jul 1999 - 02:16:35 MET DST

W dniu Mon, 19 Jul 1999 14:02:09 GMT, "Marcin Bojko"
<mbojko_at_2si.com.pl> napisał(a):

>jeszcze na pewno nie. Powody:

Siejesz nieuzasadniony defetyzm. Twierdzę tak z punktu widzenia
przeciętnego użytkownika. Zastrzegam, że nie jestem hard-core'owym
pecetowcem.

> 1) zbyt dużo standardów, formatów, prób i "chciałabym ale się
>boje".

 Chciałem DVD, bałem się, obecnie mam i już się nie boję, a wręcz
przeciwnie, cieszę się z dokonanego wyboru. Nie znajduję w tym punkcie
większej ilości konkretów, do których można by się odnieść.

> 2) problemy DVD z czytaniem płyt jak np. CDRW, CDR o określonym
>kolorze ( a właściwie barwniku - cjanina lub ftalocjanina)

CD-RW nie sprawdzałem, ale wedle wszelkich doniesień mój napęd je
czyta, zresztą ma to dla mnie marginalne znaczenie. Z CD-R nie miałem
dotąd żadnych problemów.

> 3) część zabezpieczeń siedzi w firmware'u takiego DVD -,wciąż za
>mało informacji jak je stąd wyłupać.

Jak rozumiem chodzi o kodowanie regionalne. To się odnosi do
niewielkiej liczby użytkowników, bo mało kto zna języki obce na tyle
dobrze, żeby swobodnie oglądać w nich filmy. Z tej grupy trzeba
wyłączyć jeszcze osoby nie mające ochoty na ponoszenie ryzyka
związanego z przesyłaniem filmów do Polski. Przy tym wszystkim mój
napęd został już dawno "złamany", więc problemu nie widzę.

> 4). Stosunkowo wysoka cena filmów oraz naprawdę ich nędzna
>oferta. (żegnajcie Manga :) )

Zgadzam się co do ceny, ale od tego są wypożyczalnie, żeby nie kupować
filmów na potrzeby jednego seansu. Oferta nie jest już nędzna i stale
się poprawia. Manga akurat mnie odrzuca, ale skoro można ją kupić w
Polsce na kasetach VHS, to zapewne trafi i na DVD.

> 5. Cena. Co 150 zł to nie 550 i nie ma dyskusji.

Kwestia wyboru. Można kupić buty za 100 zł i chodzić w nich rok, lub
za 300 zł i chodzić 3 lata. Nie ulega jednak kwestii, że to drogie
hobby, a wobec biedy wielu osób wokół nas - nieprzyzwoicie drogie
hobby.

--
Pozdrawiam
Jacek Sitowski