Re: kradziez obrazu

Autor: Michal W. (sp9xuw_at_pnet.com.pl)
Data: Wed 21 Jul 1999 - 19:54:54 MET DST

Widzialem w sprzedazy rozdzielacze/wzmacniacze sygnalu VGA na kilka
monitorow. Wszystko zalezy jednak od odleglosci od komputera generujacego
obraz do drugiego monitora. Proponowalbym uzycie niezaleznych kabli
koncentrycznych dla kazdego sygnalu z karty video ( R, G, B, H-sync,
V-sync). Mozesz sprobowac podlaczyc drugi monitor rownolegle, ale nalezaloby
w jednym z monitorow (najlepiej w tym blizej komputera) odlaczych rezystory
(terminatory) na wszystkich sygnalach (powinny to byc rezystory 75Ohm) i
dorobic odpowiedni rozdzielacz na kabelkach. Piszesz, ze - '...przy pomocy
kabla RGB jest podawany sygnal'. Jesli masz monitor podlaczony kablami
koncentrycznymi (z wtyczkami BNC) to sprobuj zalozyc trojniki (takie jak do
ethernetu) i pociagnac kable do drugiego monitora (musialby tez miec gniazda
BNC). Jednak gdy nie odlaczysz terminatorw - obraz bedzie ciemniejszy, mniej
kontrastowy, a nawet moze zrywac synchronizacje. Tak na koniec to im wieksza
uzywasz rozdzielczosc i czestotliwosc odswierzania - tym wiekszy mozesz miec
klopot.
Alez sie napisalem, Ufffff........
Pzdr,
Michal