Re: To juz bylo...nagrywarki CDRW

Autor: Grzegorz Mazur (NOSPAMgregu_at_bart.nlNOSPAM)
Data: Sun 18 Jul 1999 - 14:41:02 MET DST

Pawel Markowski wrote in message ...
>.....Z jednym malym ale :
>Chodzbys sie skichal itd itp :)) nie nagrasz na niej pewnych rzeczy
>np nie skopiujesz Atlasu Encarty, Encyklopedii Fogry (chyba ze skrakowanej)
>itp programow
>ktore sa sprytnie pozabezpieczane przed kopiowaniem.

No właśnie - o co z tym chodzi? Jak są zabezpieczone? Nie miałem co prawda
okazji tego kopiować i myślę, że nie będę miał (wystarczy mi Brittanica
Multimedia Edition), ale chciałbym wiedzieć...

>Tutaj przewaga SCSI jest przybijajaca (jak masz cd rom SCSI
>wrzucasz plytke i idziesz na piwko - sopftu nie interesuje CO jest
>na plytce , on ja po prostu kopiuje row-by-row ityle). Jak nie masz CD SCSI
>to mozna najpierw zgrac z nagrywarki na dysk i potem juz bez przeszkod
>nagrywasz (sam tak robilem) .

No właśnie! Zgrywasz na dysk, a potem fru na płytkę! Tak zawsze robię - nie
ma sensu się bawić w kopiowanie On-The-Fly z CD-ROMu, bo jakakolwiek rysa na
płycie i już korekcja błędów może namieszać...

>Poza tym mam zastrzezenia co do
>jakosci sciagnietych trackow muzycznych na nagrywarkach ATAPI
>niestety wyraznie slyszalne trzaski i urwane nieraz kawalki mnie
>osobiscie psuja krew.

Z tym nigdy nie miałem problemów. Zawsze używałem WinDACa. Sprawdziłem na
następujących maszynkach:

Philips 8x
AOpen 36x
HP CD-Writer+ 8100i (CD 24x)
Philips 40x (najwolniejszy w Audio Extraction z tych wszystkich!)

>Polecam :
>1) do duzego przerobu TEACa 4x12 (cena ok 900 zl) lub
>drozszego 6x24 => Teac wytrzymuje ok 6000 plyt i potem jeszcze da
>sie nagrywac (testowane w Krakowie w Kapitolu na AGH - mozna sprawdzic)
>2) do prywatnego uzytku = male ilosci YAMAHA z CD RW
>to chyba najlepsze wyjscie :))

To ale już do tego to trzeba SCSI. A w domu spokojnie można sobie nagrywać
ATAPI i rzadko się trafi coś, co się nie da nagrać bez kombinowania...

--
"(A)bort, (R)etry, (I)nfluence with large hammer?"
Grzegorz Mazur