Re: AMD

Autor: Muad'Dib (mbartoszek_at_controlp.tarnow.pl)
Data: Mon 12 Jul 1999 - 08:00:57 MET DST

"A. Bigor" wrote:

> Nigdy sie juz takie nie pojawia.
Informacje pochodza serwisu pc.com.pl (polecam!)

Pierwsza to wypowiedz Tima Sweeneya z Epic (Unreal)
"AMD Athlon hula !!! Mój Athlon 550 uzyskuje 68.5 fps w Unreal
timedemo w rozdzielczości 1024x768, przy użyciu Voodoo3 3000. Co
więcej, liczba klatek nigdy nie spada poniżej 38. 128k L1 cache
Athlon'a jest wspaniały do gier, które intensywnie wykorzystują
pamięć, np. Unreal. Różne efekty wizualne, które zwalniają obraz na
PIII z 32k cache'm, na Athlon'ie pędzą jak szalone z pełną prędkością
procka. Ten CPU pokazuje prawdziwe ulepszenia w wydajności, jak
przy przejściu z 486 na Pentium. Gdy zobaczyłem po raz pierwszy
specyfikację Athlon'a byłem sceptyczny. K6 szybki, ale w rzeczywistości
jest wolniejszy w Unreal'u niż PII o podobnym zegarze. Do tego
dochodzi jeszcze słaby FPU. Athlon wszystko naprawił i debiutuje z
nową 3-potokową architekturą. Athlon jest najszybszym x86 CPU w
każdej częstotliwości taktowania. Składam gratulacje AMD."
Druga to sprawa podkrecania nowego AMD-ka
Serwis The Register podał, że wg źródeł bliskich AMD nowy procek Athlon
jest
łatwy do podkręcania i w prosty sposób można otrzymać 700 MHz. Jednak te
same źródła podają, że AMD zamierza wprowadzić na rynek pod koniec tego
kwartału, bądź na początku następnego wersję 750 MHz. Rana Mainee, szef
europejskiego laboratorium AMD, powiedział: "Nie zalecamy podkręcać, ale
nie zrobiliśmy nic, aby to uniemożliwić. Jeśli ludzie chcą podkręcać, to
robią
to na własne ryzyko". Powiedział także, że większość ludzi używających
Athlon'a nie chciałaby nigdy ściągać obudowy, ale Athlon jest dedykowany
dla hobbystów, którzy chcieliby wycisnąć z niego maximum. Ponadto Rana
Mainee nie potwierdził zapowiedzi Athlon'a 750, ale dodał, że rdzeń
Athlon'a
jest wspaniały i bardzo skalowalny.
AMD rulez !!!!!
Pozdrawiam.