Re: 3COM US Robotics 56K Message Modem

Autor: -=Mr.FX=- (mrfx_at_clan.pl)
Data: Sun 04 Jul 1999 - 14:34:38 MET DST

>Ta praca przy wylaczonym kompie to jest chwyt reklamowy. Jezeli masz plyte
>ATX to wlaczenie modemu (jego IRQ) jest monitorowane i powoduje wlaczenie
>kompa. Kombinowalem z tym cos 3 miesiace z marnym skutkiem.

Sorry, ale pie#$#&*^. Zależy to raczej od płyty gł. niż obudowy. Np.
na moim Asusie P2B-F (ATX) można sobie ustawić, czy komp ma się
włączać czy nie.

>Gdybys chcial wykorzystywac funkcje oferowane przez SuperVoice (fax,
>sekretarka, automat zgloszeniowy - do 999 mailboxow!) to musi on byc
>odpalony w tle a w opcjach trzeba ustawic po ilu dzwonkach ma zadzialac.
>Jezeli nawet umiescisz Supera w autostarcie to czas potrzebny na odpalenie
>kompa i uruchomienie sekretarki lub zapisanie faxu jest tak dlugi, ze
>klientowi znudzi sie czekanie. Jedyne wyjscie to ustawienie odpowiednich
>opcji Supera, wlaczenie kompa i modemu - i czekanie na telefon/fax...

Bla bla bla. Aby modem działał bez udziału komputera (i
oprogramowania) wystarczy go zresetować (wył. i wł.) - mrugają wtedy
dwie zielone diody. Od tej pory modem działa niezależnie i może
przyjmować faksy, działać jak automatyczna sekretarka itd. Trzeba go
oczywiście wcześniej skonfigurować za pomocą Supervoica i zapisać
wszystkie parametry (tekst powitalny itd.) do pamięci flash modemu.

>Faxy lepiej wysylac spod Office lub WinFax - dolaczony program nie jest
>zlokalizowany i w faksach nie ma polskich ogonkow.

Bla bla bla - faksy najlepiej wysyłać z ulubionych programów (np.
Worda) używając sterownika "drukarki PIC printer on FAX).

>Oprocz tego, ze dalem sie nabrac na prace jako fax/sekretarka przy
>wylaczonum kompie - nie mam zadnych przemyslen. Ach moze jedno -
>przeplacilem!!!!

Faxmodem na pewno nie zastąpi prawdziwego faksu - komu by się chciało
skanować dokumenty do przesłania faksu, pomijając ten fakt Message
Plus to całkiem fajne urządzonko - w porównaniu z innymi faksmodemami
radzi sobie lepiej w Polskich warunkach (nie miałem jeszcze problemów
z "niedogadaniem się" sie tego modemu z jakimś faksem).

--
Mr.FX [myryfykysy]