Re: plyta glowna PC Chips

Autor: Vindex (vindex_at_wirtual.pl)
Data: Tue 13 Apr 1999 - 02:40:09 MET DST

On 8 Apr 1999 15:34:25 GMT, "Szymon Wróblewski"
<czesio_at_zeus.polsl.gliwice.pl> wrote:

<ciach>
>Oczywiscie ze sprawdzilem:
>quake (320x200, viewsize 120, podobne konfiguracje) asus 73fps, PC Chips
>57,

I nie dalo Ci to co nieco do myslenia? Ponad 20% roznicy w wydajnosci?
A przy TNT jeszcze wiecej ...

> nie robilem wiecej testow bo nie w tym rzecz, chodzilo mi o sam FAKT i
>potepienie wszelkiego rodzaju uogolnien.

Akurat w tym momencie uogolnienie jest jak najbardziej na miejscu -
PCChips'y sa duzo wolniejsze od plyt BX'owych

> A do podkrecania na abicie moze
>jestem troche uprzedzony (pomimo swietnej opini) bo z trzech kumpli u
>zadnego nie dalo sie podkrecic celera na 450 ( moze kwestia szczescia,
>parti procow, choc z tej partii czyt. okresu czasu, pochodzi ten krecony na
>pcchipcs, moze innych komponentow , nie wiem)

Trzeba bylo sprawdzic swoj procesor na swoich komponentach. I
sprawdzic czy madrzy koledzy nie ustawili przez przypadek dzielnika
AGP w bios'ie na 1/1 bo to wiele by tlumaczylo

<ciach>
>No jezeli na 4 plyty ( mojego kumpla, kupeli, dwie w robocie) tylko na
>jednej wiesza sie Nu3.0, z ktorym jak wiadomo sa problemy pod win98 (pisany
>byl pod win95)

W zwiazku z tym moga byc problemy z narzedziami dyskowymi - ale nie z
SysInfo

> to moim zdaniem nie jest az tak tragicznie ( powtarzam
>tragicznie), zeby od razu wieszac psy. Po pierwsze to chcialem byc
>obiektywny, wyluskac za i przeciw a nie jak wiekszosc domoroslych
>"obsmiewaczy" co to wyskoczy na grupe z glosnym okrzykiem PC Chips sucks,(

Chwali Ci sie to - tylko ze popadasz w druga skrajnosc. W wypadku
PCChips'a kwestia jakosci to czysta loteria - nie znasz dnia ani
godziny. W wiekszosci wypadkow wszystko dziala OK bo w komputerze jest
niewiele komponentow - problemy zaczynaja sie pozniej ...

> [...]
>zablyszczec bo wie ze za chwile znowu ktos wyskoczy z takim samym haslem i
>juz beda kumplami na smierc i zycie ( nie mowiac juz o tym ze wywolaja
>ogolny aplauz przez im podobnych). To aprops "wazeliniarskich zachwytow" (
>czy moze "przeciwchwytow" :::)))
>Dokladnie w takim mniej wiecej tonie zaczynalo sie wiekszosc powazniejszych
>(czytaj wiekszych) dyskusji na listach ( wspominajac tylko sprawy Chipa, K6
>kontra Celeron ) Na szczescie w tej dyskusji omylilem sie i byla rzeczowa a
>pytajacy mam nadzieje ze wyciagnal odpowiednie wnioski

Ja rowniez mam taka nadzieje :) Problem w tym ze zdecydowana wiekszosc
ludzi kupujacych te plyty nie dosc ze nie zdaje sobie sprawy z tego co
kupuje to jeszcze wszelkie problemy zwala na Windows. Nie raz sie
zdziwilem slyszac odpowiedz na pytanie "czesto sie tak zawiesza?"
odpowiedz "a nie powinno? Przeciez Windowsy tak maja?" :)

<ciach>
>A to jest calkowity brak obiektywizmu, bo czywiscie najlepiej pominac
>wszystkie zalety nawet jesli sa, i wyskoczyc z kilkoma oczywistosciami lub
>nazwac beznadziejnym sprzetem cos co w zupelnosci wystarcza do normalnej
>pracy (jakies wordy, exele, borland, mplab, builder)

No to rzeczywiscie wykazales sie obiektywizmem oceniajac plyte po tych
kilku egzemplarzach ... Podaj mi _jakikolwiek_ plus tej plyty poza
cena. Kiepska jakos wykonania, wydajnosc, generator szumow zamiast
karty dzwiekowej. To tak jakby udowadniac ze maluch jest lepszy od
mercedes'a bo jest tani ... Do pracy z tymi aplikacjami rownie dobrze
wystarczylo by Ci K6 2 + porzadna plyta - cena ta sama a jakosc pracy
duzo lepsza

<ciach>
>Z tego co czytam po internecie z Live (chyba Ci chodzi o SB Live) sa rozne
>problemy ( szczegolnie praca w dosie) na wielu roznych chipsetach, takze
>ten przyklad nie jest zbyt trafny

Przyklad jak najbardziej trafny. Problemy sa z chipset'ami
nieintelowskimi - a na takim wlasnie jest PCCHips. Porownujac ta plyte
do jakiegokolwiek BX'a, LX'a czy ZX'a jest to bardzo powazny minus

>Pozdrowienia
>Simon
>
>A przypomniala mi sie jeszcze jedna zaleta Txpro (nawet dwie ) mozna bylo
>bez problemow mieszac rozne typu pamieci: Dimmy, Edoo, PS2, i dzialala
>bezproblemowo, tego nie rozumim do dzisiaj, z jedna koscia pamieci w banku.

Kwestia przeplotu. Problem w tym ze pamiec pracowala wtedy duzo
wolniej niz powinna - ale to pewnie Ci nie przeszkadzalo ...

>Nadawala sie wiec bezblednie jako element przejsciowy dla roznego typu
>"upgradowiczow" takich jak ja.
>Po wymianie sprzetu moglem sobie dzialac tylko z jedna szesnastka EDO

No coz - zawsze mozna znalezc jakis plus ... Dla mnie te plyty byly i
sa kiepskie. O ile w wypadku chipset'ow pod socket 7 roznica w
wydajnosci nie byla tak duza to w wypadku slot 1 jest poprostu fatalna

Pozdrowienia

Vindex
dzial hardware magazynu Wirtu_at_l - www.wirtual.pl