Re: Za duzy dysk

Autor: kszysiu (kszysiu_at_friko7.onet.pl)
Data: Sat 10 Apr 1999 - 15:22:20 MET DST

> 2) Płyta wykryje dysk poprawnie, ale komputer nie będzie chciał się
> uruchomić
> Może pomóc ustawienie w setupie mniejszej liczby cylindrów niż
> wynika z dysku
> stracisz wtedy tę część pojemności dysku, która jest powyżej 8.4GB

to jest najmadrzejsze rozwiazanie (wg mnie)
i najbezpieczniejsze

> 3) Płyta wykryje Ci dysk o pojemności będącej resztą z dzielenia
> pojemności
> Twojego dysku przez 8.4GB. W tej sytuacji tracisz zbyt wiele.

miale (raczej mam) analogiczny problem (w sumie to nigdy nie byl problem)
mam 486DX2/80 VLB & WDC 4.3 GB, z tym ze:
1) plyta wykrywa prawidlowo ustawienia dysku
2) na ekranie po POST (opis kompa)
     setup podaje jako rozmiar reszte z dzielenia przez 4196 (kB)
     ale wszystko gra. tylko prorgamy narzedziowe podaja dysk, bodajze,
80MB
     Windowsy dzialaja OK. (95 i NT)

!!!Najwazniejsze, zeby liczba cylindrow (niezaleznie od trybu adresowania)
(CHS/LBA/Large) nie byla wieksza od 1024 - bo to jest maksymalny cylinder,
jaki
moze zaadresowac BIOS (int13h) - to mozna zobaczyc w CMOS Setup.

kszysiu