Re: Upgrade modemu!

Autor: Jarosław Lech (jarlech_at_polbox.com)
Data: Sat 31 Oct 1998 - 11:20:33 MET

    Aby zakonczyc temat bez niedomowien wyjasniam: wyslalem (23-10-98)
do serwisu jednego z dystrybutorow modemow USR, firmy Veracomp,
nastepujace zapytanie:

"
    Mam modem USR Sportster Voice 33,6. Ponieważ BIOS ma zapisany w
firmowym, nie dającym się przeprogramować EPROM-ie, chciałem wykonać
jego upgrade to V.90 przez zakup odpowiedniej kości pamięci EPROM i
zlecenie usługi jej zaprogramowania. Gdzie mogę znaleźć nadające się do
tego celu oprogramowanie (BIOS)? O ile wiem dostępne na stronach
producenta programy dokonyjąe upgrade nadają się jedynie do
przeprogramowania BIOS-u zawartego w pamięci FLASH."

Otrzymalem nastepujaca odpowiedz (27-10-98):

"Aktualnie jest dostępny upgrade (kość zawierająca firmware)
do modelu USR Voice 33.6 ale tylko z protokołem X2. Nie mam
niestety informacji kiedy USR ma wypuścić podobne kości, ale z
V.90. W/w upgrade kosztuje ok. 130zł netto.
Nie jestem przekonany czy zakup i programowanie na własną
rękę takiej kości było by tańsze (napewno dosyć kłopotliwe). Poza
tym jedynym źródłem odpowiedniego firmware'u są właśnie kości
wypuszczane przez USR'a (nie jest on udostępniany w żadnej innej
postaci). Jak wspomniałem wyżej nie ma jeszcze kości z V.90 do
Voice'a, więc nie ma również jak dotrzeć do odpowiedniego
firmware'u.
Proszę pozostać w kontakcie, jeśli pojawi się interesujący pana
upgrade, napewno będzie u nas dostępny."

    Tak wiec po calej dyskusji pozostaje wniosek: nie nalezy liczyc na
upgrade modemu Sportster Voice 33,6 metoda opisana w pierwszym cytowanym
liscie. Cena firmowych kosci Roboticsa z odpowiednim firmware jest - jak
dla mnie przynajmniej - zaporowa. Rzeczywiscie bezpieczniejszym i wcale
nie tak wiele bardziej klopotliwym sposobem bedzie sprzedaz takiego
modemu i zakup Flasha. Ma to ta dodatkowa zalete, ze kolejne ewentualne
upgrade'y Voice'a beda musialy sie odbywac zawsze przez wymiane koscie z
oprogramowaniem firmware, a z Flashem mozna to zrobic za prawie darmo.

Pozdrawiam majsterkowiczow.

         Lejak
   jarlech_at_vc.pl
jarlech_at_alpha.net.pl