Re: ! Win95.cih

Autor: Michał Kawecki (novimpex_at_medianet.pl)
Data: Mon 26 Oct 1998 - 17:00:26 MET

Sebastian Stolarski wrote in message <36305b8f.0_at_news.vogel.pl>...

>Adam Kazmierski napisał(a) w wiadomości:
><36303076.88D72401_at_anna.swk.med.pl>...
>>
>Jest do tego program, nazywa sie cleancih.exe (okolo 20 kB) i "morduje"
tego
>wirusa.

Cleancih.exe NIE usuwa wszystkich wersji wirusa CIH (wiem to z autopsji).
Proponuję zainstalować Norton Antyvirus ver. 4.0 Trial (np. ENTER 2/98) i
ściągnąć z Internetu uaktualnienie Norton Antyvirus ver. 4.0 lub poszukać na
płytkach - bodajże CHIP zwykł regularnie publikować te uaktualnienia. Plik
ma być z bazą utworzoną po 1998.08.20. Ten Trial pozwala na pracę przez 3
miesiące. Również w październikowym numerze CHIP-a widziałem test programów
antywirusowych, a na płytce w miarę świeże programy.

WAŻNE !!! NAV standardowo instaluje się z bezpiecznymi ustawieniami
wykrywania heurystycznego. Aby wykryć wszystkie CIH-y, zmień je na MAX !!!

Aha, CIH atakuje tylko pliki wykonywalne .exe Windows 95, więc wystarczy nie
uruchamiać środowiska graficznego, aby być pewnym, że wirusa nie ma w
pamięci.

Pozdrawiam

----
Michał Kawecki