Prosba do posiadaczy n/w sprzetu o ocene.

Autor: Bartosz Frankowski-remove \ (hand_at_bantispamekki.net.pl)
Data: Fri 23 Oct 1998 - 17:26:26 MET DST

(Uwaga, standardowy text! :)) ). Niedlugo przesiadam sie na nowszy
sprzet w zwiazku z czym przegladnalem oferty roznych firm. Wytypowalem
najciekawsze wedlug mnie komponenty. Jesli ktorys/as z was ma podobna
konfiguracje, lub chocby ktorys z wymienionych podzespolow prosze o
ich ocene, a w razie czego wskazanie innego, lepszego komponentu.

Procesor: Celeron 266 Mhz, albo 300 Mhz (zakup z zamiarem
przetaktowania co najmniej ponad 400 Mhz, a jesli trafie na dobra
serie to i wiecej). Ponoc 266 lepiej przezywa ta operacje (choc na tej
grupie byly tez inne komentarze- prosilbym o odpowiedz osoby, ktorym
sie to udalo i nic sie nie spalilo).

Plyta: Abit BH6, Award BIOS, I2/P5/A1, 82440 BX, DIMM 3, albo
Lucky Star 6ABX2V, Award BIOS, I2/P5/A1, 82440 BX, DIMM 3. (oczywiscie
pod katem przetaktowania "Marchewiona" na ponad 400 Mhz i FSB na 103,
112 Mhz i wiecej) Czy da sie na nich stopniowo (0,1 V) zmieniac
napiecie, czy da sie przestawic Marchewiona z 66 na 100 Mhz
(sprawdzanie B21), itp? Czy ktoras z nich umozliwia zablokowanie
zworka dostepu do BIOS'u??

Karta graf.: AGP Intel 740, 8 Mb SGRAM, PC AV310, albo
ATI XPERT WORK PRO AGP, 4 Mb SGRAM, DVD + TV.

Pamiec: 1x 128 Mb SDRAM, PC100 Mhz/6/7 ns, Hitachi STT-B60, albo
1 x 128 Mb SDRAM, PC100 Mhz/6/7 ns, LGS DT-7K. (oczywiscie bedzie
przetaktowana, tak jak cala reszta- ktora lepiej to znosi?)

Naped DVD: Samsung SDR-230 E, 2x/20x, ATAPI, PIO-4. (jak sobie radzi z
bledami i czytaniem CD, CD-R, CD-RW, itp.)

Karta dzwiekowa: Sound Blaster AWE 128 PCI, czy lepiej poczekac na SB
LIVE?

Obudowa: Oczywiscie ATX tyle tylko, ze nie mam tu dobrego rozeznania.
Na pewno musi byc ATX, MIDI i zasilacz co najmniej 230 W. Mozecie
jakas polecic?

O.K. To sa podzespoly, ktore wydaly mi sie interesujace. Komputer
bedzie sluzyl glownie od gier i normalnej roboty (Word, Access,
czasami rysunki), a w przyszlosci tez ogladania filmow DVD. Jesli ktos
ma taka konfiguracje, albo ktorys z komponentow, prosze o ocene ich
dzialania (szybkie, dobre?), stabilnosci systemu po przetaktowaniu
(czy karty wytrzymaja przetaktowanie magistrali?), wspolpracy tych
komponentow (czy sie nie gryza miedzy soba i jak z ich sterownikami?),
itp. Z starego sprzetu w trzewiach zostanie stary 850 Mb Quantum i 3,1
WDC, CD-Philips 24x (wyleci, gdy kupie DVD), oraz modem Zoom V.34i.
(wlasciwie to wymieniam prawie wszystko :))) ).

ps:
Co do karty dzwiekowej, to teraz mam SB PRO II. Nie wiem, czy starczy
mi kasy na dokupienie od razu nowszej. Czy taki staruszek jak SB PRO
II (mialem go jeszcze za 386, gdy na biurku brata dogorywala Amiga 500
:'''( ) wytrzyma prace z wieksza czestotliwoscia, czy musze go juz
odstawic do piwnicy, razem z reszta dawnych gratow??

bartosz jan antoni frankowski (BJAF)
/\oo/\ /\oo/\ tel:048-061-8677527 uin:8339514
/\##/\ /\##/\ Remove "bantispame" from my adress!
/(00)\/(00)\ http://bjafman.home.ml.org