Re: Bus Mastering

Autor: Gotfryd Smolik - listy dyskusyjne (smolik_at_stanpol.com.pl)
Data: Fri 23 Oct 1998 - 14:18:32 MET DST

On Thu, 22 Oct 1998, Waldemar Czernichowski wrote:

[Oryginalne pytanie - nie moje - było cytowane na końcu]
+z tego , co zauwazylem do tej pory , to w98 nie obsluguje dyskow (UDMA)
+tak jak w95 - pracuje dobrze TYLKO i wylacznie z wlasnymi - tzn. Bus
[cięcie]
+wlasnie z windy 95 - trzeba je po prostu wywalic i zgodzic sie na
+sterowniki z w98 ktore zreszta sa b. dobre. tylko nie wyswietlaja nazwy
+dyskow w menadzerze urzadzen.

 Wypraszam sobie -;) Bez bajerów da się żyć.
 Drivery bus-master W98 nie robią znacznie istotniejszej rzeczy:
nie mogą "znaleźć" dysku, który nie jest ustawiony w BIOS.
 Cały czas wykorzystuję ten mechanizm do rozwiązania problemu
"dysk w szufladzie a zmiana literek partycji po wyjęciu".
 Właśnie ze względu na wszystkie ostrzeżenia "nie używać !"
u Intela potraktowałem katalog z W98 klawiszem shift-delete -;>
BTW: wszystko działało z driverami BM Intel for W95,
 tyle że nie chcę narażać swoich danych (inny dysk, spokojnie !).

+ a dyski do systemu dodajesz podlaczajac je
+do kompa...

...ale bynajmniej nie przekonfigurowując wszystkiego przy każdym
 pod- i od-łączeniu !

+wypieprz dotychczasowe sterowniki ide (lub zmien uzywajac "aktualizacji

 Przy okazji: zdaje się, że standardowe (nie-bus-master) drivery
do EIDE zarówno w W95 jak i W98 działają jak trzeba.
 -:<

+PAWEŁ STOLARCZYK wrote:
+>
+[...]
+> Ha pytanie tylko jak dodac dyski (nie ich kontrolery) do urzadzen w98 ?

 Przy okazji: Windowsy nie rozróżniają (w widoku "menadżer urządzeń")
drivera (np. "podwójny kontroler IDE") od UCB (np. "drugi kontroler
IDE"): ten ostatni opisuje stan interfejsów obsługiwanych przez driver
(UCB: Unit Control Block, każdy lubi jakiś system, w niektórych
 toto się nazywa właśnie UCB).
 Można zrobić komuś niechcący na złość (sam sobie zrobiłem), podmieniajać
"driver" typu "prawdziwy driver" na "typu UCB" lub na odwrót:
"sprytne" windowsy same "odnajdą" po restarcie nowe urządzenie,
ale zapomną o powiązaniu. Nie znalazłem dobrej, prostej metody żeby
takie "coś" usunąć ! (menadżer urządzeń: "urządzenie jest częścią
urządzenia nadrzędnego, usuń urządzenie nadrzędne" -:>>> !!).
 Jak ktoś wie, proszę napisać (CC: do mnie mile widziane).

 Gotfryd

--
 Gotfryd Smolik, PTH Stanpol Zabrze.
[wycięte]