Hub'y i siec

Autor: Piotr (vip1035_at_free.polbox.pl)
Data: Fri 23 Oct 1998 - 10:49:03 MET DST

Czesc

>Dariusz Nierada <dar_ek_at_demo.pl> wrote:
>:> 10 Mbps na 6 uzytkownikow. 150 metrow kabla. Ceny wydaja sie podobne
wiec nie w tym

>: 150 metrow w lini to ci skretka moze nie pociagnac :( predzej BNC
>: Moze jakby zamiast normalnej skretki UTP kupic drozsza STP (z ekranem).
>Mozna postawic HUBA na srodku, wtedy bedzie po 75 metrow do obu krancow,
wiec
>powinno pociagnac :)
>
>:> co to jest zaciskarka? i jakie wtyczki sa to takich kabli.
>
>: Wtyki nazywaja sie RJ45 (wygladaja podobnie jak telefoniczne RJ10)

> [...]
Chce kupic HUB'a Genius i karty Genius na PCI. Od znajomych wiem, ze nie ma
z nimi problemow. Mam pytanie jak skonfigurowac siec? Najbardziej zalezy mi
na udostepnianiu urzadzen peryferyjnych podlaczonych do poszczegolnych
komputerow (ploterow, drukarek, skanera itd itd.). Jakie protokoly, jak
skonfigurowac serwer. Czy mozna korzystac z Internetu gdy jeden z komputerow
(stojacy na innej kondygnacji) jest podlaczony laczem sztywnym. Do tej pory
wszystkie zadania byly realizowane w win95. Prosze o wszelkie rady,
wskazowki i sugestie.
Z gory dziekuje
Pozdrawiam

Piotr Grądalski