Re: Komu TnT, komu V2?

Autor: Mega (rychly_at_polbox.com)
Data: Fri 23 Oct 1998 - 00:43:21 MET DST


niezly tytul
mozna by pomyslec ze chodzi o rakiety V2 i dynamit..... :))

MEGA
rychly_at_polbox.com
http://www.polbox.com/r/rychly

Kris napisał(a) w wiadomości: <362F375E.3508911_at_free.polbox.pl>...
>V2 czy TnT - prawda, że często powtarzane pytanie?
>
>Ciekawe jakie jest zdanie ludzi, którzy mieli styczność z obydwoma
>kartami. IMHO nie wierzę, że obiektywny znawca zagadnienia dałby się
>ponieść skrajnościom w stylu "voodoo rulez" czy "voodoo killer".
>Chciałbym napisać co ja osobiście o tym sądzę. I podkreślam, że wiem o
>tym, że zdania mogą być podzielone. Chętnie wysłucham innych opinii,
>popartych sensownym wyjaśnieniem.
>
>1. Uważam, że obydwie karty zasługują na dobrą opinię. Są to wciąż
>jedyne karty na rynku wyposażone w mechanizm multitexturing'u a za razem
>o dużej szybkości przetwarzania grafiki 3D.
>
>2. Przewaga V2 nad TnT wg ważności.
>
>2.1 Kompatybilność programowa. Nic nie jest w stanie przebić produktu
>3Dfx. Zarówno Glide jak i D3D pozwalają na uruchomienie każdej gry.
>Wiekszość gier znajdujących się na rynku obsługuje Glide a inne
>przynajmniej D3D. Mało tego w zasadzie wszystkie istniejące silniki gier
>3D były tworzone w okresie całkowitej hegemonii VooDoo więc z natury
>były pisane i optymalizowane przy wsparciu właśnie tych kart. Typowym
>przykładem jest pisany kilka lat Unreal. Dopiero po wypuszczeniu
>produktu zaczynają się pojawiać patch'e na inne API. Ktoś mógłby
>powiedzieć, a co z OpenGL na V2? IMHO nie wierzę w wypuszczenie gry,
>która obsługiwałaby OpenGL, pomijając Glide.
>
>2.2 Kompatybilność sprzętowa. Jedna z najważniejszych przewag V2. Te
>karty można uruchomić dosłownie na każdym sprzęcie. Nie wymagają
>kosztownych systemów slot 1 czy najnowszych i wcale nie tańszych
>systemów socket 7 AGP. Nie występują w zasadzie żadne kłopoty natury
>sprzętowej.
>
>3. Przewaga TnT nad V2 wg ważności.
>
>3.1 AGP. Osobiście uważam, że jest to najważniejszy czynnik mogący
>zadecydować o sukcesie tej karty. Co z tego, że V2 szybko i sprawnie
>przerzuci miliony polygon'ów jeśli zaczynają się pojawiać gry w których
>efekt wizualny wytworzony jest poprzez użycie wysokiej jakości tekstur o
>znacznym rozmiarze zamiast, jak dotychczas, dużej ilości małych tekstur.
>
>3.2 Tryby graficzne. Można dużo pisać na temat jakości obrazu TnT. Jedym
>będzie się podobało bardziej innym mniej. IMHO jest to dyskusja
>akademicka i nie będę pisał, który obraz bardziej mi się podoba. Nikt
>natomiast nie ma chyba wątpliwości, że zwiększenie rozdzielczości lub
>ilości kolorów wpływa pozytywnie na wizerunek gry. Inne efekty 3D
>uzyskiwane sprzętowo na TnT po prostu pominę.
>
>3.3 2D. Jako zintegrowane rozwiązanie 2D/3D nie wymagana jest dodatkowa
>karta potrzebna przynajmniej do wyświetlenia desktop'u Windows. Nowe
>komputery wyposażone są w coraz lepsze monitory i w zasadzie każdy
>użytkownik chciałby ich możliwości wykorzystać w pełni. I tu TnT nas nie
>zawiedzie. Generowany przez nią obraz nie odbiega ani szybkością ani
>jakością najlepszym kartom 2D na rynku.
>
>4. Podsumowanie.
>



To archiwum zostało wygenerowane przez hypermail 2.1.7 : Tue 18 May 2004 - 17:44:39 MET DST