Re: RIVA TNT uszkadza płytę główną?

Autor: ElFi (elfi_at_friko3.onet.pl)
Data: Thu 22 Oct 1998 - 13:30:53 MET DST

Tomasz Szymczak napisał(a) w wiadomości:
<362CC8AA.6711AA08_at_iarrisc.iar.wat.waw.pl>...
>Moim zdniem jest tak:
>na każdy slot PCI przypada max 25W mocy więc myślę, że nie poskšpiono mocy
na
>AGP i tam też jest coś koło tego. Projektant płyty na pewno zakłada
maksymalne
>obcišżenie i do tego dobiera regulatory napięcia.
>Tak więc nie musisz się martwić.

Eee tam. Przeciaż nie ma oddzielnych stabilizatorów tylko jeden. Czy
pobierzesz w dwóch slotach PCI 50W czy w jednym 50W to nie ma różnicy. No
chyba, żę chciałbyś pobrać np: 200W to by odpaliło ścieżkę zasilania. Dalej:
PCI jest zasilane z zasilacza sieciowego i tam maksymalne obciążenia jest
koło 20A (dla zasilacza 200W). Natomiast AGP zasilane jest niższym napięciem
(3,3V) i to z oddzielnego stabilizatorka na płycie głównej. A ponadto z tego
stabilizatorka zasilany jest też chipset płyty. (dla dociekliwych: pamięć ma
swój oddzielny stabilizatorek na płycie). Jaką wydajność może mieć
tranzystorek z kawałkiem blaszki?, 3 A? No i włóż teraz w to AGP RIVE TNT,
która potrzebuje ok 5A!
Pisałem wcześniej, że już na RIVIE 128 stabilizatorek robił za farelkę (cały
wywód dotyczy płyty FIC PA2012).
Nadal więc pozostaje następujęcy problem: mam płytę "x", czy mogę włożyć
RIVE TNT bez obawy uszkodzenia płyty nie mówiąc już o poprawnym działaniu?

Pozdrawiam!
Marek Jasinski
elfi_at_friko3.onet.pl