Re: jaka płyta socket 7 ?

Autor: Cooger (squadaq_at_box43.gnet.pl)
Data: Tue 20 Oct 1998 - 23:23:43 MET DST

>Swoją drogą mysle że mówienie o S7 jak o przeżytku jest trochę nie trafione
>choć doprawdy nie wiem co przyniesie przyszłość ale nie zdziwie się jak AMD
>z rok wypuści procesory montowane podobnie jak INTEL.

"ostatnim mohikaninem" Socket 7 jak to ktoś określił jest K6-2 i może nie
byłoby aż takiego problemu bo to dobry proc., tyle że dobry to on jest
bardziej z teoretycznego, akademickiego punktu widzenia. Ma znakomite
rozwiązania techniczne (np. 3D Now), problem jedynie w tym, że mało
oprogramowania je wykorzystuje, a procesor ten pokazuje swoje "pazurki"
dopiero w przypadku korzystania z takiego właśnie softu, a dla softu
niezoptymalizowanego jest znacznie wolniejszy, a co za tym idzie, nie wart
swojej ceny. Niestety przy obecnym tempie rozwoju technicznego obawiam się,
że odpowiednio dopracowane oprogramowanie może pojawić się dopiero kiedy
procesor zacznie znikać z rynku ...
Ludziska przypomnijcie sobie ostatnią ofensywę AMD dla ratowanie 486 czyli
proca 5x86-133, też oferował wydajność procesorów następnej generacji iNTELa
(wydajność Pentium 75). I co się stało 486 już nie wstał, socket 3 odszedł,
socket 7 też odejdzie .... slot I trochę później ;)
Cooger
P.S. Moim zdaniem aktualnie mniej ważny dla ludzi robiących upgrade jest nie
tyle wybór Socket7 a Slot1 co wybór AT czy ATX, bo standard AT to kwestia
krótkiego czasu i nie warto w niego inwestować, czego wielu nie rozumie.
Trzeba zauważyć, że AT był z nami prawie od początku, więc istnieje szansa,
że podobnie będzie z ATX. I pamiętajcie, że to właśnie najczęściej obudowa
jest z wami najdłużej (np. Pentium-y w obudowach od 386 ...) i warto kupić
ją wysokiej klasy.