Szybkosc kart sieciowych

Autor: Dyson (kris96_at_zeus.polsl.gliwice.pl)
Data: Tue 20 Oct 1998 - 20:44:35 MET DST

No wiec przedstawie moj problem po krotce
Mam karte sieciowa Realteka 8019 i spoko wszystko dziala ale jednak nie
do konca mi wszystko pasuje.
W sieci w akademiku mamy przpustowosc 10mb a pingi wewnatrz rozchdzasie
w gora 2ms (przynajmniej u mnie). Do wczoraj mi wszystko pasowalo ale
teraz juz nie do konca. Jak to w akademiku pogrywamy sobie czasem po
LANie w co nieco. Najpopularniejszy jest Quake i z nim wiaza sie moje
problemy. Otoz ping w tej grze (moj) wynosi zwylke cos kolo 100 a innych
rzadko przekracza 50 . Te wyniki sa widziane u mnie. Acha, mam AMD K-5
90MHz jesli to ma jakies znaczenie. Natomiast u innych jest znacznie
lepiej pingi w Q maja zwykle wynik 30-40 wiec jeszcze mniej. Spotkalem
sie z teza ze moze tu byc winna karta sieciowa. Jedem kumpel twierdzi ze
tez mial cos podobnego (i to z Realtekiem tez) i zmienil karte sieciowa
na karte gorszej firmy. Od tego wszystko mu dziala ok. U niego pingi w
Quake'u tez daja wyniki okolo 30 (srednie). A chyba wiecie ze te 50ms
roznicy to w Quake kwestia zdobycia fraga czy komus posluzyc za miecho
armatnie. Zauwazylem takze ze przgladanie otoczenia sieciowego u innych
trwa krocej (1-2 sekundy , u mnie 3-4). W otoczeniu w godzinach szczytu
jest widocznych ponad 100 kompow.

Wiec mam pytanko : czy to moze byc kwestia karty sieciowej i czy moze
cos zmienic jej wymiana oraz czy szybkosc komputera ma tu jakies
znaczenie (choc wydaje mi sie ze raczej niewielkie).

To tyle. Dziekuje za uwage.

|   | \ /  \__  |  | | \ |   kris96_at_zeus.polsl.gliwice.pl
|   |  Y      \ |  | |  \|   dyson_at_zero.bg.po.opole.pl
"Gwarancja na czlowieka mija wraz z przecieciem pepowiny"