Czy ktos zna od wnetrza PCetowy zasilacz?

Autor: Dariusz Dziuda (ddziuda_at_supermedia.pl)
Data: Tue 20 Oct 1998 - 17:57:37 MET DST

        Jest jedna rzecz, ktorej nie bardzo potrafie sobie wytlumaczyc. W
specyfikacji
technicznej PCetowego zasilacza jest napisane, ze z +5V (zasilacz 200W)
mozna
pobrac do 20A. Przy nie obciazonym przeze mnie zasilaczu (PCet i jego
urzadzenia
chodza) napiecie na koncowce +5V wynosi 4,95. Gdy obciaze go na dodatkowo
2A
(w tym 1A z +5V, 1A z +12V) napiecie siada do 4,1. O dziwo PCet chodzi
poprawnie.
W swoim urzadzeniu zastosowalem standardowe rozwiazanie - dioda zenera i
kondensator 1000uF na wejsciu. Czy ktos moze mi wyjasnic skad to sie
bierze?
Jakos nie moge uwierzyc, ze sa na nim takie pulsacje. Przeciez to zasilacz
200W.
Z wlasnych pomiarow stwierdzilem, ze wszystkie koncowki +5V stanowia jeden
wezel.
Standardowe TTL toleruja 5% odchylenia od 5V. Miernik mierzyl napiecie
srednie.
Jak to mozliwe, ze napiecie siada do 4,1V a PCet chodzi? Czy ktos ma
blizsze
namiary na schematy i szczegolowe opisy PCetowych zasilaczy?

Pozdrawiam

--
Dariusz Dziuda
e-mail: ddziuda_at_supermedia.pl