Jak uzyskac najwiecej z G200 -uwagi i pytania

Autor: Piotr Pastuszka (starosta_at_mikrus.pw.edu.pl)
Data: Tue 20 Oct 1998 - 01:33:29 MET DST

Mam nowa plyte Abit BH6 +Celeron 266_at_300 (4*75 -ustawienie na dzis potem
sprawdze ,co pojdzie wiecej na zwyklych SDRAM 64MB) +G200
(niepodkrecone).+ESS 1938 (music PCI )+ sieciowka PCI
CZytam regularnie ta grupe ,ale przez ostatni tydzien toczylem boje z inna
plyta (ALi) i wiele rzeczy nie moglem nawet przetestowac.(wykladalo mi sie).
Dzisiaj mam ustawienia w BIOSie:
Pci/vga palette snoop OFF
Video BIOS Shadow ON
System BIos Cacheable ON
Video BIOS Cacheable ON
Video ram Cacheable and Video BIos Cacheable ON ,ale jako ze nie mam cache
L2 (bo celeron) to chyba nie ma to znaczenia
Delayed Transaction ON
AGP aperture 32MB (1/2 * 64 MB pamieci glownej-tak
kiedys ktos napisal ze to najoptymalniej)
Assign IRQ for VGA ON

Sterowniki 4.26 beta2
Sub pixel "1" jak podawaliscie ale nie wiem czy dziala (jak sprawdzic?)
Power stripem (lub moze MOC 'em ) wlaczylem ukryte znaczniki w display
properties .Wszystko mam zaznaczone z wyjatkiem Force DCC (nic nie
zmienialem -wlaczone domyslnie)
Vsych jest chyba domyslnie wylaczone (tak wskazuje Power strep)
AGP chodzi jako x 2 konkretnie 152 MHz =2*75 (75-magistrala).
To ostatnie nie wiem jakie ma znaczenie (ogolna zasade przesylania tekstur
znam) , bo skoro wszystko inne (magistrala ,karta graficzna )chodza mniej
np,75,100MHz to jak moze wykorzystac te 150 MHz.
Podobno (na jednej ze stron podano ) ze gdy uz 83 MHz magistrali i
wspolczynnik taktowania AGP wzg magistrali 2/3 to startuje jak 2*83 (tj 166
MHz) chociaz gdy ten wspolczynnik ustawi na jeden to karta wymusz AGP x1
czyli tylko 83 MHz.

Korzystalem
http://www.matroxusers.com/
http://gtech.matroxusers.com/Pages/enter.htm
http://www.g200.com/
http://home.sol.no/~misvends/
http://forums.matroxusers.com/
http://matrox.dimension3d.com/news.html
http://gtech.matroxusers.com/Pages/oc_utils.htm

i kilku polskich typu
Valhala,Voodoo.Strefa,Benchmark.Ceti,Quake.Org.PL

Pytanie co zrobilem zle, co mozna poprawic (nie liczac overclockingu-bo to
oczywiste.)Uwagi i porady chetnie widziane.A moze jest jakas polska strona
mowiaca w tym temacie (karty G200)
Prosze dac znac.
Testow formalnych jeszcze nie robilem -Potem moze je zrobie
Ale jak na razie NFS3 ,Collin MC rally chodza spoko na 800x600 (mam monitor
14 ") Shogo natomiast troche skacze (mimo nizszej rozdzielczosci ,niestety
nie pamietam jakiej)

PiotrP