Odp: Monitor CTX 1569SE

Autor: Dariusz Owczarek (dariuszo_at_hostidc.idc.com.pl)
Data: Sun 18 Oct 1998 - 09:09:02 MET DST

>mam go i polecam, jest calkiem ciekawy, ma duzo opcji, korekcje nasycenia
>bieli, regulacje w chyba wszystkich mozliwych kierunakach
>
>aha i co wazne, 640x480 chodzi w 120 hz, a w 1024x768 w 85 co uwazam za
>wystarczajace jak na monitor tej klasy
>
>slowem: polecam

A ja go o mało co nie kupiłem (tzn kupiłem ale zwróciłem na drugi dzień).
Zalety: Obraz ma bardzo ostry aż oczy bolą.
Wady:
-Regulacje owszem ma "we wszystkich możliwych kierunkach" tylko który nowy
monitor tego nie ma??? - to jest norma , gdyby tak jeszcze dało się go
wyregulować tak żeby naprawić niestranność wykonania kineskopu i układu
odchylania było by całkiem ładnie.
-brak powtarzalności parametrów obrazu , każdy z trzech jakie testowałem
miał jakieś wady obrazu i każdy inne (niemożliwe do usunięcia przy pomocy
regulacji zakłucenia krawędzi ekranu (niesymetryczne i na krótkim odcinku).
-nie wiem czemu ale w tych 3 monitorach występowały koliste prążki bardzo
widoczne na średno szarych płaszczyznach (ponoć od karty graficznej - na
mojej w domu były widoczne tak samo niestety- na innych monitorach tego nie
było)
-wkurzające pstrykanie przy zmianie rozdzielczości !!!!
-mało estetyczny wygląd.
-smużenia na ostrych wyświetlanych elementach.
Osobiście go nie polecam, choć o mało go nie kupiłem, polecam za to monitor
OptiView 15 L ma wszystkie parametry takie jak CTX (prócz ceny jest troszkę
tańszy) jest na kineskopie "Hyundaja" ten właśnie kupiłem zamiast CTX-a i
wcale nie żałuję.

Najlepiej weź sobie do sklepu Nokia Monitor tester (mieści się na
dyskietce) i w sklepie sprawdź parametry monitora (przynajmniej 3 szt.) -
chodzi o liniowość w pionie i poziomie, plaszczyzny jednokolorowe (na
szarym wychodzą dziwne rzeczy) i kształt obrzeża ekranu- jeśli uda ci się
trafić na dobrego CTX to gratuluję, ale łatwiej jednak wybrać OptiViewa bo
ma dużo bardziej powtarzalne parametry i jest ładniejszy.
Pamiętaj: bez testowania na miejscu to czysta loteria - inna sprawa że
sprzedawcy się to nie spodoba , ale monitor ma spełniać przecież twoje
oczekiwania a nie sprzedawcy!!!.

Życzę wyboru dobrego monitora i uprzemego sprzedawcy:-)))
--------
Zdrówka życzę.>>>>>>Dariusz Owczarek
  === dariuszo_at_bigblue.alpha.net.pl ===
     ==== dariuszo_at_friko.onet.pl ====