Re: Voodoo1 / 2 Bottleneck

Autor: Marek Guevara Braun (marek_at_atm.com.pl)
Data: Mon 19 Oct 1998 - 11:13:38 MET DST

Enio wrote:

> Czy ktos wie gdzie znajduje sie waskie gardlo dla
> karty Diamond Monster (Voodoo 1) ?
> Czyli: przy jakiej szybkosci procesora, dalsze przyspieszanie
> procesora nie wplywa juz na ilosc FPS w grach ?

Na www.anandtech.com byl ostatnio dobry artykul na temat benchmarkow
kart 3D. Wymieniono tam kilka, niezaleznych od siebie (do pewnego
stopnia oczywiscie) waskich gardel kart 3D m.in. wypelnianie (fill
rate) oraz geometry setup. Poniewaz Voodoo ma geometry setup
realizowany przez cpu, w testach uwypuklajacych wykorzystanie operacji
geometrycznych (taki jest bodajze crusher.dm2 z Q2) wyniki Voodoo
i P2/400 beda duzo lepsze niz wyniki z P/200, mimo ze np. wyniki
demo1.dm2 z tego samego Q2 powinny byc podobne, gdyz juz przy
zwyklym Pentium Voodoo dochodzi do swojego ograniczenia wypelniania.

> (podejrzewam, ze jest to gdzies w okolicach Pentium200,
> ale sam sprawdzalem tylko na P100 i P133).

Przy testach nie obciazajacych znacznie cpu, pewnie jest to P200.
W przypadku testow typu crusher, gry z botami czy tez gier bardziej
obciazajacych procesor niz Quake2 (np. Unreal, byc moze SiN
i Half-Life) szybkosc procesora bedzie miala duzo wieksze znaczenie
i widoczne beda roznice w fps.

> A przy okazji - gdzie lezy podobne waskie gardlo dla Voodoo2 ?

Nie wiem.

> I pytanie od drugiej strony tego samego kija:
> jaki co najmniej trzeba miec procesor, aby odczuc realnie
> roznice miedzy Voodoo1 a Voodoo2.

Nie mam doswiadczenia z Voodoo2, ale mysle ze roznice zaczyna byc
widac od podkreconego P200MMX - zerknij na bardzo dobra strone
Woja pod adresem benchmark.ceti.com.pl

Pozdrawiam,
Marek