Re: Wirus w Master Boot Sektorze!

Autor: Dariusz K. Ladziak (ladzk_at_ite.waw.pl)
Data: Sun 18 Oct 1998 - 01:05:11 MET DST

On Sat, 17 Oct 1998 18:36:22 GMT, "Konrad Lewandowski"
<konrad.lewandowski_at_wirtualny.gorzow.pl> wrote:

>Co mam zrobić: podejrzewam, że mam wirusa w Master Boot Sektorze dysku ?
>Próbowałem FDISKA - pojawia się okienko
>"BootSector Write!!! VIRUS: Continue (Y/N)?" Jeżeli zrobię "Y" partycja
>zostaje usunięta albo założona ale wirus pozostaje, jeżeli

A nie masz w biosie ustawionej opcji antywirusowej? Bo komunikat jaki
dostales nijak nie swiadczy o obecnosci wirusa - swiadczy natomiast o
tym ze BIOS zauwazyl probe zapisu do sektora chronionego (tu - MBR) i
cie o tym informuje.
Czy poza tym komunikatem masz jakies inne objawy zawirusowania?
Ponadto - mbr odtwarza sie poleceniem fdisk /mbr (nie szukaj tego w
zadnej dokumentacji - opcja nieudokumentowana ale dzialajaca)
odpalonym pod dosem zaladowanej z pewnej, niezawirusowanej dyskietki.
Zawartosci partycji w takiej sytuacji fdisk nie dotyka.

Darek